Megane E-Tech sonrası ikinci bir sınıf geçişini gösteren Renault Scenic Vision, tasarım ve altyapı dinamikleriyle yeni döneme mesaj gönderiyor.
Tam elektrifikasyona geçiş sürecinde geçmişiyle bağların kopmadığı türden bir yol haritası izleyen Renault, yeni dönemdeki modellerinde eski isimlerini kullanmaya devam ediyor. Bu süreçte Megane’ı SUV sınıfına terfi ettirerek dikkat çeken Fransız üreticinin benzer bir segment geçişi Scenic ile gerçekleşecek. Dakikalar önce tanıtımı gerçekleştirilen Renault Scenic Vision, 2024 yılında seri üretime taşınacak yeni SUV modeli için çok ciddi bir ön gösterim niteliği taşıyor. 90’ların başına uzanan tarihçesiyle önemli bir MPV modeli olarak zihinlerimizde yer edinen Scenic’i Megane E-Tech‘in de üzerinde konumlanacak bir SUV olarak yeni döneme taşıyan Renault, tasarım tarafında yine adından söz ettirecek bir yaklaşım sergiliyor. Araçla ilgili bu konuya açıklık getiren Tasarım Şefi Gilles Vidal, dış taraftaki çizgilerin seri üretimde büyük oranda korunacağını net şekilde ifade etti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Renault Scenic Vision hidrojen yakıt detayıyla ayrışıyor
Tanıtımla birlikte birçok önemli teknik verisisi de paylaşılan Scenic Vision projesi, ebatsal olarak Megane E-Tech’den ciddi oranda yukarıda konumlanacak. 4.490 milimetre uzunluk, 1.900 milimetre genişlik ve 1.590 yükseklik değerleriyle gelen araç, SUV dinamikli elektrikli Megane’dan 280 milimetre daha uzun, 120 milimetre daha geniş ve 85 milimetre daha yüksek. Aracın aks mesafesi tarafında da 135 milimetre daha ileride konumlanıyor olması özellikle iç yaşam alanıda radikal etki yaratacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Çevreci rolleriyle ön planda olan elektrikli otomobiller için bu kapsamı üretim süreci ve kullanılan malzemelerle tamamlamanın ne kadar önemli olduğuna sık sık değiniyoruz. Renault ekibinin Scenic Vision projesinde bu noktada paylaştığı bilgiler de ayrı bir parantezde değerlendirilecek kadar iddialı. Yüzde 70 oranda geri dönüştürülmüş malzemeleri kullanıldığı projenin kokpitindeki malzemelerin neredeyse tamamı geri dönüşüm felsefesinden izler taşıyor. Aracın batarya dahil olmak üzere yüzde 95 oranında geri dönüştürülebilmesi de kullanım ömrünün tamamlanması sonrasındaki süreç için fazlasıyla önemli. Konseptte verilen bu yüksek yüzdelerin seri üretime hazır araçta ne kadar korunacağı da merak ettiğimiz noktalar arasında yer alacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Seri üretime geçeceği 2024 yılında CMF-EV platformu üzerine inşa edileceği açıklanan Scenic Vision, bu yönüyle Nissan da dahil olmak üzere ailenin diğer modelleriyle ortak konumda. Bu senaryonu Nissan Ariya ile kombin ettiğimizde 482 kilometreye varacak menzil değerinin mümkün olduğunu söylemek mümkün. Projeyi ailenin diğer tüm üyelerinden ayıran noktası ise menzil artırıcı olarak bir hidrojen yakıt sisteminin düşünülmüş olması. Planlamanın seri üretimde kullanılmasıyla birlikte toplam menzilin 800 kilometreyi bulması söz konusu. Motor tarafında yine Ariya’yı baz aldığımızda, tek motorlu modelde 215 beygir, çift motorlu modelde ise 389 beygirlik güç değerlerini ön plana çıkartmamız mümkün.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR