Fiyatıyla Clio’nun başlangıç versiyonunu dahi geride bırakan Renault Twizy, Türkiye’deki otomobil pazarının geldiği noktayı gösteriyor.
Türkiye’deki otomobil fiyatlarının TL’nin döviz kuru karşısında yaşadığı kayıpla birlikte tavan yapması, giriş segmentindeki modelleri bile erişilemez hale getirdi. Güncel pazarda 200 bin TL’nin altında sıfır kilometre otomobil kalmazken, Hyundai i10 gibi A segment temsilcileri bile artık 250 bin TL’ye yaklaşan başlangıç fiyatıyla satışa sunuluyor. Renault Clio’nun sadece baz versiyonuyla 255 bin TL’lik etiket taşıdığı pazar 300 bin TL’nin altında nitelikli model bulmak imkansız durumda. Böylesi bir senaryoda geçtiğimiz günlerde Türkiye lansmanı düzenlenen Citroen Ami gibi otomobil segmenti dışı ulaşım çözümlerinin daha fazla ön planda olabileceği bir piyasa bizi bekliyor gibi. Elektrikli Ami için şimdilik resmi fiyat açıklanmazken beklentilerin 150 bin TL’lik alt sınırla şekillendiğini söyleyebiliyoruz. Yurt dışında uygun fiyatla satılan bu tarz araçların bile Türkiye’de çok ciddi bedellerle alıcı bulduğunun bir diğer kanıtı da Renault Twizy. Bir otomobil bile olmayan Twizy, güncel listede 300 bin TL’ye merdiven dayamış durumda.
Renault’nun kısa süre önce güncellediği listede 296.900 TL’lik başlangıç fiyatıyla satışa sunulan Twizy, maksimum 17 beygir güç ve 57 Nm tork üreten bir adet elektrik motoruna sahip. Bu motorla 80 km/s’lik azami hıza erişebilen modelin 0’dan 50’ye çıkışı için 6,6 saniyeye ihtiyacı var. Twizy batarya tarafında ise 6,1 kWh’lik bir paketle geliyor. Bu paketle birlikte kullanıcılar 100 kilometreye kadar menzil kat edebilirken, şarj süresi ise 3,5 saat olarak paylaşılıyor. Altyapısı, Renault Sport tarafından geliştirilen boru şeklindeki şasiden imal edilen Twizy’de; dört diskli frenler, dört nokta emniyet kemeri, sürücü hava yastığı ve aksesuar olarak park manevralarını kolaylaştıran arka park sensörü ile sunuluyor.