reklamı kapat

POPÜLER

Renault’dan 3D yazıcıyla geliştirilen geleceğin motor üretim teknolojisi

 - Güncelleme: 26 Ocak 2017 23:36

3D yazıcıların gündelik hayata girmesiyle birlikte bazı geleneklerin değişeceği yavaş yavaş kabul görmeye başladı. Platform geliştikçe ilk başta basit düzeyde olan yazma işlemleri yerini endüstriyel bazda üretimi sağlanan birçok parça veya bileşenlerin üretimine bırakıyor.

Bunun en güzel örneklerinden bir tanesini Divergent ekibi 2015 yılında vermişti. Dünyanın ilk 3D yazıcıyla üretilmiş otomobili Blade ile birlikte endüstri geleceğinin nerelere gittiğiyle alakalı önemli kanıtlarla karşımıza çıkan marka, geçtiğimiz kasım ayında da yine aynı teknolojiyi kullanarak ürettiği motosikletin tanıtımını gerçekleştirdi. Divergent gibi yeni firmalara ek olarak geleneksel üreticiler de bu teknolojiden daha aktif faydalanmaya başladığına da artık daha sık şahit oluyoruz. Honda‘nın 3D yazıcıyla ürettiği elektrikli otomobilinin ardından şimdide, Renault Trucks mühendis ve tasarımcı ekibi motor performansını en üst seviyeye çıkaracak katkılı üretim süreci olan “3D metal baskı” üzerinde geliştirme süreci yürüttüğünü açıkladı. Üstelik elimizde somut sonuçlar da mevcut.


Markanın, Fransa’nın Lyon kentinde bulunan Güç Aktarma Organları Mühendisliği departmanı, geleceğin motor üretim yöntemi olarak nitelendirdiği metal katkılı üretimin prototipini 3D yazıcı teknolojisini kullanarak üretmeyi başardı. Yeni nesil Euro 6C standardında olduğu açıklanan 4 silindirli DTI 5 motorunun, kavrama kolu ve kam mili yatağı başlığı gibi bölümleri ilk aşamada bu teknolojiyle üretilen önemli parçalar arasında. Metal katkılı üretim süreciyle iligi açıklamalarda bulunan proje Müdürü Damien Lemasson; “Bu projedeki amacımız, metal katkılı üretimin motorun boyut ve ağırlığı üzerindeki pozitif etkisini göstermek. Bu sayede 4 silindirli bir motorun ağırlığını 120 kg, başka bir deyişle yüzde 25 oranında düşürebildik. Testler, gerçek manada 3D baskı kullanılarak üretilen motor parçalarının dayanıklılığını kanıtlamak için yapıldı.” diyerek materyallerin katman katman eklenmesi şeklinde işleyen baskı sürecinin, kompleks organik formların oluşturulması için kullanılabileceği gibi parçaların boyutunu en uygun hale getirmek ve montaj işlemlerinin sayısını azaltarak motordaki parça sayısının en aza indirgenmesini sağlamak için kullanılabileceğini ifade etti. Geliştirme ekibi, DTI 5 motorundaki parça sayısını yüzde 25 oranında azaltmayı başararak 200 adet parçayı elimine etmeyi başardı. Renault ekibi projenin daha yaygın ve aktif olarak kullanılması için geliştirmelerine devam ediyor.