Bir süredir beklenen pickup modelinin satışıyla ilgili resmi açıklamayı da yapan Jeep, önümüzdeki süreçte elektrikleşmeye de adım atıyor.
Düzenlenen özel etkinlik kapsamında içerisinde yer alan tüm markalarla ilgili dört yılı kapsayan dört yıllık planlamasını duyuran FIAT-Chrysler, tüm markalarda dizel motora veda, elektrikleşme ve bağlanılabilirlik kriterlerini ortak nokta olarak belirledi. Alfa Romeo cephesinde GTV ve 8C gibi iki önemli modelin dönüşünün müjdelendiği bu duyuru listesinin Jeep ayağında da oldukça önemli gelişmeler bizleri bekliyor. Grubun satış konusunda yüzünü en çok güldüren markalardan birisi olan Jeep, tüketicilerin SUV ve Crossover modellerinde ciddi anlamda yönelmesinden şüphesiz fazlasıyla mutlu. Bir süredir Wrangler tabanlı bir pickup hazırlığı içerisinde olduğunu bildiğimiz markadan yapılan açıklamayla, bu modelin 2019 itibarıyla oyuna sürüleceği netlik kazanmış oldu. Bir süredir bizlerin de beklentisi içerisinde olduğu, Renegade‘in altında konumlanacak modelle ilgili de resmi onaylama da artık elimizde. Bu da tıpkı Alfa Romeo’da olduğu gibi Jeep cephesini de 2022’ye kadar hararetli bir mesai sürecinin beklediği anlamına geliyor.
Dizel motorlu modellerinin satışlarını Avrupa, Orta Doğu ve Afrika pazarlarını baz alarak durduracak olan Jeep, bu hamlelere paralel olarak 2022 yılına kadar toplamda sekiz yeni plug-in hibrit versiyonu oyuna sürecek. Mild-hybrid olarak bildiğimiz ve iç yanmalı motorlara ek 50 kilometreye kadar destek sunabilen sisteme sahip beş yeni model de satışa sunulacak seçeneklerden olacak. İşin tamamen elektrik kısmında ise bizleri dört model bekliyor.
Kaputun altında yapılan değişimlerle birlikte Jeep’e en büyük değeri katacak parça şüphesiz otonom sürüş teknolojisinin adımları olacak. 2021 itibarıyla üçüncü seviye otonom yapıda olmayı planlayan marka, Land Rover’ın yaptığı gibi bu süreçte arazi odaklı özel bir yapıyı da beraberinde getirebilir. Toplantı kapsamında kenara ayrı şekilde not ettiğimiz son nokta da doğrudan sürüş dinamiklerinde fark yaratacak rozetler var. Günümüzde en üst seviye arazi deneyimi sunan versiyonlarında kullandığı Trail Hawk rozetiyle aynı mantıkla olan bu yeni üyelerden ilk olarak “Desert Hawk“ı göreceğiz. Adından da anlaşılabileceği üzere özellikle kumlu zeminlerde yüksek performans odaklı teknik altyapıyı barındıracak olan rozet Cherokee’ye kadar sunulacak gibi gözüyor. İkinci rozetin ismini henüz açıklamayan Jeep, buradan daha çok şehir içerisinde her türlü hava koşulunda en iyi deneyimi sunabilen, teknolojik donanımı zengin bir model beklememiz gerektiğini işaret ediyor. Oldukça kapsamlı bir şekilde ele alınan bu planlamayla ilgili düşünceleriniz bize yorum olarak iletebilirsiniz.