MEZARLAR ARASINDA
Peki, oynanabilirlik nasıl? Açıkçası oynanabilirlik konusunda oyun çok mükemmel değil. Biz oynarken, oyun keyfimizi baltalayacak herhangi bir sorunla karşılaşmadık ancak oyunun temposunun yükseldiği dakikalarda kameranın çat diye dönmesi, kalabalık düşman gruplarıyla kapışırken karakterlerin ağır kalması gibi konular sıkıntı yaratabiliyor. Yine de önemli olan el alışkanlığı… Menü kullanımı zaman zaman sıkıntı yaratsa da bunu da çözecek olan durum elinizin hız kazanması. Her şeyin üzerinde oyunun çatışma dinamikleri iyi, siper sistemi gayet iyi çalışıyor. Düşman tiplerinin çok farklı olması sizi ciddi anlamda zorladığı için elinizin altındaki her türlü silaha ihtiyacınız var. Düşman tipleri, klasik zombilerden, uçan yaratıklara kadar değişkenlik gösteriyor ve bunlardan bazılarının nasıl ve nereden saldıracaklarını asla hesap edemiyorsunuz. Kimi düşmanlarsa sizi ciddi şekilde şok edebiliyor. Özellikle içlerinden birkaç tanesini görünce gözlerinizi kapatacağınıza bahse gireriz, o derece korkunç modellenmişler. Kısacası oyunun düşman tipleri, görev yapıları çeşitli; çatışma dinamikleri sağlam.
SOLUKSUZ BİR ÖYKÜ
Hikaye güzel, oynanabilirlik iyi… Bir de teknik detaylara bakalım. Grafikler her türlü ortamın atmosferini yansıtmayı çok iyi başarıyor. Dur durak bilmeyen aksiyon anlarından, mezarlıkların tekinsiz ıssızlığına kadar her türlü ortam olabilecek en iyi şekilde resmedilmiş. Karakter animasyonları akıcı ama grafik ve animasyonların asıl başarısını düşmanları gördüğünüz an anlıyorsunuz. Bazı düşmanların ölmeden hemen önce koza haline girmesi ve içeride evrim geçirip farklı bir tipte çıkması; bazı düşmanların vücut parçalarının ayrılması ve tüm parçaların hala sizi takip ediyor olması gibi tüyler ürperten detaylar harika modellenmiş. Oyunun bir diğer başarılı olduğu konuysa seslendirmeler. Hikayenin dramatik alt yapısını güçlendiren en önemli unsur iyi yazılmış diyaloglar ve profesyonel seslendirme. Resident Evil 6 bu konuda, piyasadaki oyunlar arasında belki de en iyisi.
AJAN AVI
Oyunun multiplayer modlarına da bir parantez açmak gerek. Özellikle Agent Hunt modunda, düşman olarak diğer oyuncuların oyunlarına girmek ve onlara karşı savaşmak inanılmaz keyifli olmuş. Yine Mercenaries modu da geri dönmüş ve oyunun içerik yoğunluğunu artırmış. Her şeyiyle Resident Evil 6, Capcom’un bugüne kadar geliştirdiği en pahalı ve en iddialı proje olmuş. Vereceğiniz her kuruşun hakkını veren mükemmele yakın bir oyun duruyor karşımızda.
Resident Evil 6
► GİRİŞ
► MEZARLAR ARASINDA
► DETAYLAR
► PUANLAMA