NE ÇOK ÖZLEMİŞİZ SENİ OYUNLARDA KORKU TÜRÜNÜN YARATICILARINDAN OLAN VE TÜRE YÖN VEREN RESIDENT EVIL, GEÇEN SENELERLE BİRLİKTE PEK ÇOK DEĞİŞİKLİK YAŞADI. GÜNÜMÜZ ŞARTLARINDA UYGUN HALE GETİRİLMİŞ YENİ OYUNLARI SEVMEYEN RESIDENT EVIL FANATİKLERİ, REVELATIONS İLE ARADIKLARINI BULACAKLAR Resident Evil: Revelations, geçtiğimiz yıl Nintendo 3DS platformuna çıktığında büyük sükse yaratmıştı. Konsolun o güne kadar gördüğü en iyi grafiklere sahip olmasının yanında, Resident Evil serisinin köklerine dönüş oyunu olması nedeniyle de önem taşıyordu. Böyle bir dönüşün el konsolunda yapılmış olması serinin fanatiklerini üzdü doğal olarak. Capcom da gelen isteklere daha fazla dayanamadı ve Revelations’ı “HD” uzantısıyla birlikte ekranlarımıza taşıdı. Bu taşınma işleminin ne kadar başarılı kotarıldığına yazının ilerleyen bölümlerinde değineceğiz ancak önce Revelations’ın sevenlerini eski günlere götüren yapısına değinmemiz gerekiyor. Sonuçta Resident Evil 6 her ne kadar yeni nesil oyuncu kitlesi tarafından sevilmiş olsa da, serinin fanatiklerinin burun kıvırdığı bir yapım olmuştu. Hal böyle olunca, Revelations sevenlerine hızır gibi yetişti adeta… BİLDİĞİMİZ GİBİ Son dönemde aksiyon özellikleri daha fazla ön planda olan pek çok Resident Evil gördük. Buna sadece serinin ana oyunları değil, Operation Raccoon City gibi yan oyunlar da eşlik etti. “Korku” türüne yön vermiş bir serinin, korku elementlerini ikinci plana atmış olması eleştirilerin odağında yer alıyordu. Serinin ilk üç oyunu; bölüm tasarımları, iliklere kadar hissedilen çaresizlik hissi, ustaca tasarlanmış yaratık modellemeleri ve korkunun ne demek olduğunu anlatan benzersiz atmosferiyle dikkat çekiyordu. İşte Resident Evil: Revelations’ın köklere dönerken en çok dikkat ettiği unsurlar da bunlar olmuş. Şundan emin olabilirsiniz, bu oyunu oynarken kesinlikle korkacaksınız! Bu korkunun yaratılmasında başrolü oynayan isim ise oyunun geçtiği Queen Zenobia isimli gemi. Bu gemi, gelmiş geçmiş bütün Resident Evil oyunları içinde yer alan en iyi tasarlanmış oyun alanlarından biri. Queen Zenobia devasa bir gemi. Öyle ki, sahip olduğu bölümler kendini hiç tekrarlamıyor. Kanlı çarşaflarıyla yaşananları resmeden kamaralar, soluğunuzun kesilmesine neden olacak dar koridorlar, şatafatlı süslemelerle göz boyayan yemek salonları ve daha nicesi Queen Zenobia’da sizleri bekliyor. Bütün bu alanları diken üstünde gezmenize neden olansa, her köşe başından fırlama ihtimali bulunan Resident Evil’ın sadık zombileri. Karakterlerimiz Jill ve Chris’in yollarının bu gemide kesişmesinin nedeni de bu zombiler zaten. T-Abyss virüsünü durdurmak amacıyla gemiye giden karakterlerimiz, birbirinden bağımsız bir şekilde yollarında ilerliyor ve dönüşümlü olarak kontrolümüze geçiyor. Bu oynanış dinamiğinin yarattığı başarılı sunuma katma değer sağlayan bir diğer unsursa, televizyon dizisi tadı verilmiş olan anlatım. Heyecanın tam en üst noktaya çıktığı anda biten bölümlerden tutun da, önceki bölümlerde yaşananları anlatan özet görüntülere kadar bir diziden bekleyebileceğiniz pek çok öge Revelations içinde yer alıyor. Bunun sunumu çok kaliteli bir noktaya taşıdığını söylemek gerekli. Ancak bu kaliteyi baltalayan etmenler de yok değil. Sonuçta bahsettiğimiz oyun, el konsolundan uyarlanmış bir yapım ve bunun sonuçlarını görmek çok da zor değil. Yapımcı Capcom, oyunu PC ve konsollar için yeniden yapmak yerine mevcut oyunu rötuşlama yolunu tercih etmiş. Bu tercih nedeniyle de ortaya bazı hayal kırıklıkları çıkmış. 3DS’in küçücük ekranında şaheser niteliği taşıyan grafikler, cilalanmış dahi olsa yüksek çözünürlüklü ekranlarda kalitesiz duruyor. Karşılaşacağınız görselliğin en az 5-6 senelik oyunların seviyesinde olduğunu bilerek Revelations’ın karşısına geçmeniz yararınıza olacaktır. Bütün bunlara rağmen ana karakterlerin modellemeleri üzerinde biraz daha fazla titizlikle durulduğu da dikkatlerden kaçmıyor. Çevrenizdeki duvarlar uzaktan sırıtan köşelerden oluşurken, karakterlerimizin daha yumuşak hatlara sahip olması tezatlık oluşturuyor. Ancak en azından bazı ögelerin göze hoş gelmesi sevindirici. Resident Evil: Revelations ► GİRİŞ ► ZORUNLU ÇARESİZLİK ► DETAYLAR ► PUANLAMA ZORUNLU ÇARESİZLİK Yapılan aktarım sırasında yaşanan tek sıkıntı maalesef grafikler değil. Resident Evil: Revelations’ın oynanış mekanikleri, doğal olarak, 3DS’in kontrol yapısı baz alınarak hazırlanmış. Bu nedenle oyunda akıcı bir dövüş sistemi bulunmuyor. Belirli anlarda yapılabilen saldırı ve kaçma hareketleri, oyunun konsol ve PC versiyonuna olduğu gibi aktarılmış. Ancak konsolların kontrol cihazları ve klavye-fare ikilisi ile oyunu oynarken bunlardan çok daha fazlasını yapabilmeniz gerektiğini hissediyorsunuz. Dinamiklerin bu denli kısıtlı olması, zaten gergin olan ortamı iyice geriyor doğal olarak. Karşınızda sizi paramparça etmek isteyen bir yaratık bulunuyor ve siz onun karşısında kendinizi çaresiz hissediyorsunuz. Resident Evil gibi bir oyunda kendimizi çaresiz hissetmemizin sağlanmış olması normal şartlar altında bir artı olarak değerlendirilir ancak bunun teknik yetersizlikler nedeniyle oluşması biraz işin çakallığı oluyor. Yine de uzun süredir gerim gerim gerecek bir Resident Evil beklentisinde olan fanatiklerin bu durumdan şikayet edeceklerini sanmıyoruz, aksine hoşlarına bile gidecektir. Capcom’un bunu bilinçli olarak tercih ettiğini bile düşünmüyor değiliz aslında… İKİ ELİN SESİ VAR Bölüm tasarımları her ne kadar muazzam olsa, farklı karakterlerle aynı mekanları tekrar tekrar gezmek zorunda kalmak biraz can sıkıcı olabiliyor. Hele bu bölümlerin içerisine “şunu bunu bul” tarzı yürütmeye yönelik bulmacaların eklenmesiyle iyice insanın içi daralıyor. Fakat tekrar söylüyoruz, bu iç daralması iyi bir şey, şikayet etmesin kimse. Bölümlerin farklı lezzetler sunmasını isteyenleri ise Raid moduna davet ediyoruz. Bir arkadaşınızla beraber ana hikayedeki bölümleri en hızlı şekilde bitirmeye çalıştığınız bu mod, oynanış süresini ciddi anlamda artıran bir etmen oluyor. 3DS versiyonuna göre fazladan iki karakterin yer aldığı (toplamda 12) Raid, tek başınıza çok da zevk alamayacağınız bir yapıda. İşin tadına tam olarak varmak istiyorsanız mutlaka yanınıza bir arkadaşınızı alıp öyle çıkın zombi avına. Oyuna ekstra değer katacak başka da bir unsur bulunmuyor zaten. Hani, 3DS versiyonunda olmayıp da bu versiyonda olan ne var derseniz, kayda değer hiçbir şey yok. Grafikler orijinalinde olduğu kadar tatmin etmedi, içerik anlamında sunulan ekstra bir materyal yok, e madem öyle bize ne avantajı var bu versiyonun? Aslına bakarsanız hiçbir avantajı yok. TAŞ YERİNDE AĞIR Yani diyeceğimiz o ki; Resident Evil: Revelations taş gibi bir oyun. Ancak eğer imkanınız varsa tavsiyemiz bu oyunu 3DS’te oynamanız yönünde. Gerçek değerini orada hissedeceksiniz. Ancak böyle bir şansınız yoksa elbette bu güzel oyundan mahrum kalmayın ve alın oynayın. Aynı etkiyi yaratmaz belki ama en azından eski günleri hatırlamanız için bir sebep olur, fena mı? Resident Evil: Revelations ► GİRİŞ ► ZORUNLU ÇARESİZLİK ► DETAYLAR ► PUANLAMA DETAYLAR Neredeyse her köşe başından bir yaratık fırlıyor. Bu gemide size huzur yok. Boşuna beklemeyin. Resident Evil: Revelations'ın yaratık tasarımları oldukça ilgi çekici. Dikkat edin de rüyalarınıza girmesin. Boş bir koridora girdiğinizde asla rehavete kapılmayın. Yaratıklar arkanızdan da dolanabiliyor. Chris'in ateş gücü oldukça yüksek. Ancak sizi paramparça etmek isteyen yaratıkların sayısı da azımsanamaz. Resident Evil: Revelations ► GİRİŞ ► ZORUNLU ÇARESİZLİK ► DETAYLAR ► PUANLAMA PUANLAMA OYNANABİLİRLİK -8PUAN- GRAFİK -6PUAN- EĞLENCE -9PUAN- SES – MÜZİK -8PUAN- 7,8 YAPIMCI - DAĞITICI • TECHLAND • DEEP SILVER PLATFORM • PS3, XBOX 360, PC, Wii U, 3DS Resident Evil: Revelations ► GİRİŞ ► ZORUNLU ÇARESİZLİK ► DETAYLAR ► PUANLAMA