reklamı kapat

POPÜLER

Resmen açıklandı; “Porsche Panamera avcısı” Volkswagen Arteon R, VR6 motorla geliyor!

Bir süredir dedikodularla gündeme gelen Volkswagen Arteon R projesi, markanın önemli isimlerinden Martin Hube’nin yaptığı açıklamayla resmiyet kazandı.

Volkswagen’in satış rakamlarında bekleneni veremeyen CC’nin yerine binek otomobil sınıfındaki ürün gamının tepesine getirdiği Arteon ile tanışmamızın üzerinden neredeyse 10 ay geçti. Dış tasarımıyla ciddi anlamda beğenilse de iç bölümünde Volkswagen standartlarından kurtulamamasından ötürü eleştirilere maruz kalan araç Türkiye’de 278.000 TL gibi başlangıç fiyatıyla alıcı buluyor. En tepede yer alan R-Line donanım versiyonuyla 309.000 TL‘yi bulan ve sadece 2.0 litrelik dizel motorla ihraç edilen modelde, 1,5 litreyi de içerisine alan benzinli motor seçenekleri henüz karşımıza çıkmış değil. Arteon’un ülkemizde yeni sayılabilecek macerası devam ederken bir diğer tarafta Volkswagen’in R versiyonlu modeller için hazırlık yaptığı bilgileri zaman zaman gündeme geliyordu. Tiguan ve Arteon üzerinde yoğunlaşan bu iddialar gündemi meşgul ederken, meraklılarını fazlasıyla memnun edecek açıklamayla birlikte çok ciddi performans değerlerine sahip bir R versiyonu için çalışmaların yapıldığı doğrulandı.

Arteon R motoruyla fark yaratacak

Konuyla ilgili Car Throttle’a açıklamalarda bulunan Volkswagen yöneticilerinden Martin Hube, Tiguan ile de gündeme gelen R versiyonlu yeni modelin Arteon tabanlı olarak geliştirildiğine ilk kez yer verdi. Arteon R’da 3.0 litrelik VR6 motorunu prototip olarak test ettiklerini belirten Hube; “Çalışma gerçekleştirdiğimiz modeldeki motor halihazırda 404 beygirlik güç üretmekte. Araca bu üniteyle birlikte Haldex dört tekerlekten çekiş sisteminin son versiyonu entegre ettik. Şahsen bu birlikteliğin son derece güzel ve etkiletici olduğuna inanıyorum. Üretim aşamasına hazır hale geldiğinde Porsche Panamera’nın tüm versiyonlarına stop lambası gösterilebilecek.” diyerek aracın performans konusunda iddialı açıklamalarda bulundu.


Volkswagen’in 80’li yıllarda kendi bünyesinde geliştirerek sunduğu VR motorun dönüşüyle ilgili de çok önemli bir haber alındığını belirtmeden geçmek olmaz. İlk adımda beş silindirli yapıda olan bu motoru 90’lı yılların ilk dönemlerinde altı silindirli olarak Passat‘ta kullanmaya başlayan Volkswagen ileriki süreçte Golf’te de bu motora yer vermişti. Motor bloğunda silindir dizilimi 1-3-5, 2-4-6 şeklinde olan VR6 motorlar, W12 ile birlikte grubun en karakteristik motorları arasında yer aldı. Arteon’da kullanılacak olan yeni versiyonda ise en dikkat çeken noktalardan birisi de şüphesiz turboyla birlikte hibrit sistemin yer alıp almayacağı olacak. Modelle ilgili gelişmeleri LOG.com.tr üzerinden takip edebilirsiniz.

İlgili video