BMW ile ortak yürütülen altyapı geliştirme sürecinin ardından, giriş seviyesi 2019 Toyota Supra versiyonunda Alman marka makine göreceğiz.
Geçtiğimiz hafta içerisinde Goodwood Hız Festivali kapsamında karşımıza çıkan A90 kodlu yeni jenerasyon Toyota Supra projesi çözülmeye devam ediyor. İngiltere’deki organizasyonun ardından artık kendisinden daha detaylı bilgiler almayı beklediğimiz dönüşle ilgili, proje yöneticisi Tetsuya Tada‘nın kademeli açıklamaları gündeme geliyor. Halihazırda son jenerasyon Supra sahipleri için özel bir etkinlik düzenleyerek, prototip versiyonu meraklılarıyla buluşturan Tada, elimizde çok önemli yeni bilgiler vermeyi de ihmal etmedi. Bu zamana kadar motor bölümüyle ilgili sızıntılar üzerinden bilgiler elde ettiğimiz yeni Supra’da ilk kez BMW motorunun kullanılacağına dair bilgi doğrulanmış durumda. Araçla ilgili meraklılarının en çok dikkatini çekecek nokta ise motor değişimi konusunda olacak.
Dönüş tarihinin netleştiği ilk günden itibaren hemen her evresiyle ilgili detaylı değerlendirme yaptığımız Supra’nın BMW Z4 ile ortak bir süreçte yürüdüğünü biliyoruz. Buna karşın aracın sürüş dinamikleri ve karakter olarak kesinlikle kendine has bir yapısı olacağının da geçtiğimiz dönemde vurgusunun yapıldı. Tada’nın altyapı kısmında paylaşımını yaptığı nokta efsane 2jz motoru da içerisine alıyor. Modifikasyon dünyası için en önemli motorlardan birisi olan bu efsanenin projede geçmesinin sebebi ise, 2019 Supra’nın swap (değişim) projelerine uygun olmasıyla gerçekleşti. Yani yeni gövde eski motor bile sorunsuz bir şekilde bir araya getirilebilecek. Bu da altyapının elverişliliği ile doğrudan alakalı elbette.