Güney Kore merkezli teknoloji devi Samsung, kendi uygulamalarında reklam göstermeyi bırakıyor. Resmi açıklama geldi.
Bunu daha önce de açıklamıştık. Samsung’un telefonlarında hali hazırda birçok reklam bulunuyor. Firma telefonlar içerisinde kendi ürünlerinin reklamını yapıyor, kendi stok uygulamalarına da farklı firmalar üzerinden reklamlar alıyor.
Kullanıcılar bunu Samsung’un kendi uygulamaları olsa dahi görmek istemiyor. Çünkü telefonlar ücretsiz değil ücretli olarak satın alınıyor ve bu yüzden durum hiç hoş karşılanmıyor.
Tam da bu konuda geçtiğimiz gün konulan Samsung Electronics Mobil Dünya Başkanı ve CEO’su TM Roh, telefonlardaki yerleşik uygulamalardan reklamların kaldırılacağını açıklamıştı.
Firma bugün ise bu konuda net bir resmi açıklama yaptı. Burada TM Roh yalanlanmadı ve Samsung’un telefonlarında ön yüklü olarak gelen Samsung Weather, Samsung Pay ve Samsung Theme gibi uygulamalardan reklamların kaldırılacağı belirtildi.
Peki bu süreç ne zaman olacak? Samsung’un açıklamasına göre reklamlar tam olarak yıl sonunda kaldırılacak. Kullanıcı geri dönüşlerine büyük önem verdiklerini aktaran Samsung, yüksek ihtimalle yıl sonunda bildirim ekranı gibi yerlerde de reklam göstermeyecek.
Yani yeni dönemde One UI’ın genel olarak reklamlardan arındırılacağı düşünülüyor. Bu arada bir kez daha belirtelim. Bu reklam hamlesini başka firmalar da yapıyor. Telefon üreticileri bu sayede cihazları daha düşük fiyata satabildiklerini belirtiyor ancak bu durum daha önce de belirttiğimiz gibi kullanıcıların hiç hoşuna gitmiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Samsung, mobil tarafta çok parlak bir dönem geçirmiyor
Samsung’un mobil tarafı incelemeye alınmış durumda. Bunun ağustos ayı boyunca süreceği aktarılıyor ve inceleme sonucunda gerekli görülmesi halinde büyük adımların atılacağı belirtiliyor.
Bu incelemenin arkasında düşük satışlar yanında tedarik sorunlarının olduğu da söyleniyor. Global çip krizi ve Covid-19 ışığında firmanın üretim sorunları yaşadığı uzun zamandır özellikle Galaxy S21 FE üzerinden biliniyor. İşte bu durum üst yönetimin hoşuna gitmiyor ve çözüm isteniyor.
Söylendiği kadarıyla Samsung’un telefon pazarında güç kaybetmesi, MediaTek gibi tedarikçi firmaların başka firmalara öncelik vermesine neden oluyor. Bu da elbette üst yönetim tarafından kabul edilmiyor.
Kaynaklara göre bu incelemenin arkasında firmanın 5G pazarındaki düşük performansının etkisi de bulunuyor. Bu konuda firmanın OPPO ile Vivo’nun dahi arkasında kaldığı belirtiliyor.