Özellikle gençler arasında çok popüler oranda kullanılan platformlar arasında yer alan TikTok, önemli sayılacak bir hikayeler adımı atıyor.
Biliyorsunuz kısa süre önce Twitter, “Fleets” adını verdiği hikayeler özelliğini az kullanıldığı için kapattı. Ancak bu format halen Instagram gibi platformlarda çok fazla dikkat çekiyor ve kullanılıyor.
İşte bu yüzden “TikTok Stories” geliyor. TikTok’un resmi olarak duyurduğu kendi hikayeler altyapısı, henüz kullanıma çıkmış değil. Ancak firma süreçte aktif olarak çalışıyor ve temeli de kurmuş durumda.
Bu yapı tam olarak tahmin ettiğiniz şekilde çalışacak. Yani kişiler rakiplerde olduğu gibi 24 saat sonra kendisini otomatik olarak silen hikayeler oluşturup takipçileriyle paylaşabilecek. İçeriği üreten kişiler hikayeyi kimlerin görüntülediğini görebilecek, takipçiler hikayelere yorum bırakabilecek.
TikTok hikayelerinin ne zaman herkes için açılacağı bilinmiyor. Ancak özellik için ABD merkezli ufak çaplı gerçek testler yapılıyor. Bu açıdan çıkış için çok fazla beklenmeyecek gibi görünüyor.
Firma “Shoutouts” isimli bir video formatı test etmeye başlamıştı. Bu testin yapıldığı ilk ülkeler arasında Türkiye ve Dubai yer alıyor. Özelliğin şimdiden birçok büyük içerik üreticiye geldiği aktarılıyor.
Shoutouts isimli yeni video formatının amacı içerik üreticilere yeni bir gelir kapısı yaratmak. Söylendiği kadarıyla yeni formatta kişiler favori içerik üreticilere para karşılığı video taleplerinde bulunabilecek.
Burada video talebini kabul edip etmeme elbette içerik üreticiye ait olacak. Eğer para ile talep edilen video kabul edilirse bir hafta içerisinde içerik üretici tarafından yayımlanacak. Video direkt mesajlar içerisinden izlenebilecek.
Hep söylediğimiz gibi yeni nesile ulaşmak isteyenlerin bir numaralı yeri olan TikTok, popülerliğini yakın zamanda kaybedecek gibi görünmüyor. Instagram’ın devamlı olarak taklit ettiği servis, buna rağmen Snapchat gibi unutulmayacak izlenimi oluşturuyor.