Tasarımı ve motor seçenekleriyle baştan aşağı yeni bir otomobil olarak karşımıza çıkan 2018 Toyota Auris, Türkiye’de de fazlasıyla tercih edilecek seçenekler arasında yer alacak.
Sabah saatlerinde sızan tek kare görseli üzerinden ilk değerlendirmemizi yaptığımız 2018 Toyota Auris‘in resmi tanıtımı gerçekleşti. Toyota’nın 20 yılı bulan ve başarıyla yürüttüğü hibrit motor teknolojisinde yeni bir dönemi başlatacak olan üçüncü jenerasyon Auris, sadece benzinli ve hibrit motor seçenekleriyle satın alınabilecek. Bundan sonraki tüm modellerinde iki tane hibrit motor opsiyonu sunmayı planlayan Toyota ise ilk uygulamalarından birisi şu anda yapıyor. Kaputunun altındaki büyük değişimin yanı sıra tasarımsal olarak da yerini aldığı jenerasyondan çok daha modern ve sportif görünen yeni Auris Türkiye’de de merakla beklenecek bir model olacak.
Resmi tanıtımın gerçekleştirilmesine karşın Toyota’nın kokpit detaylarıyla ilgili bilgi ve fotoğrafları şimdilik gizlemeyi tercih ettiği 2018 Auris ebatsal olarak da iyileştirmeler elde etti. Toplamda 40 milimetre artırılmış uzunluğuyla fark yaratan modelde aks mesafesi ve genişlikte yapılan artışlarla birlikte, içeride çok daha ferah bir yaşam alanı sunuluyor. Markanın yeni nesil platformu TNGA üzerine geliştirilmesiyle birlikte en büyük eksikliklerinden biri olarak görülen sürüş dinamiği konusunda da artık çok daha iyi olan Auris, arkadan çok noktalı süspansiyonu ve artırılan burulma direnciyle özellikle virajlarda eksiklerini kapatacak gibi gözüküyor. Toyota’nın dış tasarım konusunda “evrim” tuşuna bastığı Auris’te slim-LED gündüz farları, LED arka stoplar, sportif tamponlar, difüzör ve egzozla asi görünüm her noktada hissediliyor. Gövdeden farklı tavan rengine de sahip olduğunu gördüğümüz araç bu özelliğiyle de kullanıcıları memnun edebilir.
Yeni Toyota Auris’in motor kısmındaki resmi bilgiler, sabah saatlerinde sizlerle paylaştığımız haberdeki beklentiler ile birebir oranda kesişmekte. Sadece benzinli ve hibrit seçeneklerle satın alınabilecek olan aracın giriş seviyesinde 1,2 litrelik motor yer alıyor. Üzerinde elektrik motoru bulunmayan bu versiyonda yaklaşık 115 beygirlik bir güçle gelecek olan Auris’e hibrit olarak sahip olmak isteyenleri ise diğer iki seçenek beklemekte. Bunlardan ilki C-HR’da da kullanılan ve 120 beygirlik güç üreten 1,8 litre hacimli ünite. Ben daha güçlü bir hibrit motor istiyorum diyenler ise yaklaşık 180 beygir güç üreten 2.0 litrelik versiyonu tercih edebilecek. Bu yılın son ikinci yarısında satışa sunulması beklenen Auris’in üretiminin önemli bölümü İngiltere’de gerçekleştirilecek.