Revoy EV, içten yanmalı motora sahip standart kamyonlara elektrik desteği getiriyor

01 Şubat 2024 09:49

Revoy EV, ilginç bir altyapıya imza atarak içten yanmalı motora sahip standart kamyonlara elektrik desteği getiriyor.

Peki içten yanmalı motora sahip standart kamyonlara elektrik desteği nasıl getirilir? Revoy EV burada geliştirdiği bir “aracı modülü” karşımıza çıkarıyor. Bu modül yukarıdaki fotoğraflarda da görebileceğiniz üzere dorse ile kamyonun arasına takılıyor, taşıdığı yerleşik bataryalar ve yüksek tork değerine sahip elektrik motorları ile kamyona yol boyunca destek çıkıyor. Aktarıldığı kadarıyla hazırlanan modül özellikle standart kamyonların en çok yakıt harcadığı kalkış aşamasında ve hızlanmada destek sağlıyor. Ana kamyonda herhangi bir modifikasyona ihtiyaç duymadığı ve dakikalar içerisinde takılabildiği için çok kullanışlı görünen altyapıda, 525kWh LFP batarya paketi üzerinden 378 km’lik bir destek menzilinden bahsediliyor. Revoy EV’nin kurucusu Ian Rust, daha sonra daha güçlü versiyonları da gelecek çözüm hakkında, “Filoların elektriğe geçmesi için gerçekten farklı, çok daha iyi ve kolay bir yol sunuyoruz” açıklamasını yapıyor, sistem sayesinde yakıt tüketiminin belirli şartlar altında yarı yarıya indirilebileceği aktarılıyor. Ünitedeki biten bataryanın hızlıca değiştirilmesi için Texas ve Arkansas’ta iki farklı değişim istasyonu açtığını duyuran firma, gerçekten sürece farklı yaklaşıyor ve menzilleri halen düşük olan elektrikli kamyonlar iyice gelişene kadar ilginç bir alternatif sunuyor.

Biliyorsunuz sektörde artık Tesla Semi gibi tamamen elektrikli kamyon modelleri de bulunuyor. Teknik olarak üzerinden geçmek adına dev araç arka aksa yerleştirilen birbirinden bağımsız üç farklı motordan güç alıyor ve boş haliyle 0’dan 100 km/s hıza sadece 5 saniyede çıkabiliyor. Yük altında 0’dan 100 km/s hıza 20 saniyede çıkabilen elektrikli kamyon modeli Tesla Semi, “Regen” sistemi sayesinde fren pedalına basma ihtiyacını neredeyse ortadan kaldırıyor. Modelin 480 km ve 800 km kadar menzil sunacak iki farklı batarya paketi bulunuyor. Üç yılda tam 200 bin dolar yakıt tasarrufu sağlayabildiği belirtilen elektrikli kamyon Semi, birçok büyük firma tarafından merakla bekleniyor, araç için çok sayıda sipariş alınıyor.

Revoy EV çalışması yanında bu da ilginizi çekebilir: Tam 2 bin beygirlik Ford Pro Electric SuperVan

Paylaş