Rotary motor sonunda dönüyor; işte Mazda cephesindeki rakamsal beklentiler

06 Ocak 2021 15:00

Uzun süren bekleyişini elektrikli Mazda MX-30 ile menzil artırıcı olarak sonlandıracak olan Rotary motor için rakamsal ihtimaller de masada.

Mazda’nın kendiyle özdeşleşen Rotary (Wankel) motor macerası son olarak bizleri RX-8 modeliyle selamladı. Kendine has dinamikleriyle bugün hala pek çok kişi için unutulmaz olan bu motorun verimlilik konusunda dezavantajlarıysa günümüzde onu asfaltta görememizdeki en büyük etmenler arasında. Mazda cephesiyse uzun süredir Rotary motoru daha iyi hale getirmek için ciddi bir çaba sarf ediyor. Gelişmeleri sık sık sizlerle değerlendirdiğimiz bu sürecin son adımında, motorun elektrikli araçlarda menzil artırıcı olarak kullanılacağını öğrenmiştik. Markanın MX-30 ile elektriğe adım atmasıyla iyice artan beklentiler nihayet sonuca bağlanıyor. Eğer her şey planladığı gibi giderse Rotary motoru Mazda MX-30 üzerinde 2022’de tekrar görmeye başlayacağız.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rotary motorun Mazda MX-30 menziline etkisi nasıl olacak?

MX-30, 2019 yılında tanıtıldığı ilk günden itibaren özellikle menzil noktasında yoğun eleştirilere maruz kalmıştı. Daha çok şehir içi kullanıma uygun olan otomobilin 200 kilometrelik menzil değerinin, rotary motor desteğiyle birlikte iki katına çıkması şu anda bizi bekleyen rakamlar arasında. Kaynaklara göre Mazda, tamamen dolu batarya ve benzinli motor ile 400 kilometrelik menzilin yakalanabileceği senaryoyu hedefliyor. Geleneksel motorlara göre içerisinde piston yerine tek parçalı bir rotorun bulunduğu bu yapı, aynı sınıftaki pistonlu motorlara gör çok daha hafif bir dinamiğin oluşmasına olanak tanıyor. RX-8’de kullanılan son örneğin 1,3 litre hacimle yaklaşık 230 beygir güç ürettiğini anımsadığımızda, yeni versiyonun güç bazında da MX-30’a hissedilir bir etki sağlayacağını bekleyebiliriz. MX-30 günümüz itibarıyla son kullanıcılara 145 PS güç ve 265 Nm torkla sunuluyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İlgili video

MX-30 tanıtımı

Paylaş