RTÜK’ten Spotify ve benzeri birçok internet üzerinde yayıncılık yapan platform için bir ihtar geldi. Kurum bu şirketlere 72 saatlik bir süre tanıdı.
RTÜK resmi olarak yaptığı duyuru ile “İnternet Ortamında Yayın Lisansı Almadan Yayın Hizmeti Yapıldığı Tespit Edilen URL Adresleri” yayımladı. Başta Spotify isminin dikkat çektiği adresler şöyle sıralanıyor:
“www.medyaporttv.com”
“www.paylasfm.com”
“https://open.spotify.com”
“https://www.foxplay.com.tr/”
İşte bu internet sitelerin 72 saat içerisinde lisans alması gerekiyor. RTÜK imzalı resmi açıklama tam olarak şu şekilde:
“Yukarıda belirtilen internet sitelerinin;
Radyo, Televizyon ve İsteğe Bağlı Yayınların İnternet Ortamından Sunumu Hakkında Yönetmeliğin “İnternet ortamından yayın lisansı almadan yapılan yayın hizmetleri” başlıklı 10 uncu maddesi kapsamında;
İnternet ortamından yürütülen yayıncılık faaliyetine ilişkin olarak yayın lisansı başvurusunda bulunabileceği, başvuru talebini içeren dilekçesi ve eki taahhütname ile birlikte üç aya tekabül eden yayın lisans ücretini peşin olarak ödemesi halinde üç ay süresince yayınlarına devam edebileceği,
Belirtilen süre içerisinde internet ortamından yayın lisansı verilmesi işlemlerinin tamamlanmaması ve bu süre için de hesaplanacak yayın lisansı ücretini peşin olarak ödemesi halinde ilave üç ay daha yayın hizmetlerini sunabileceği,
Başvuru talebini içeren dilekçesiyle birlikte taahhütnameyi sunmaz ve üç aya tekabül eden yayın lisans ücretini peşin olarak ödemez veya yayın hizmetlerine bu duyuruyu müteakiben yetmiş iki saat içerisinde son vermez ise Üst Kurul tarafından 6112 sayılı Kanunun 29/A maddesinin ikinci fıkrası uyarınca sulh ceza hâkiminden söz konusu yayınla ilgili olarak erişimin engellenmesi talebinde bulunulacağı ve ayrıca aynı Kanunun 33 üncü maddesinin birinci fıkrası uyarınca ilgililer hakkında suç duyurusunda bulunulacağı,
İhtar olunur.”
Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’nda kabul edilen “İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” ile Türkiye’de yeni bir sosyal medya düzenine geçildi.
1 Ekim’de yürürlüğe giren yasa ile Türkiye’de günlük erişimi bir milyondan fazla olan sosyal ağ sağlayıcıları artık burada temsilci bulundurmak zorunda kalacak. Ancak Facebook’un halen bir temsilci atamadığı aktarılıyor. Bu açıdan şirketin birçok kısıtlama ile karşı karşıya kalacağı söyleniyor. Aynı zamanda Instagram ve Twitter’dan da bir temsilci hamlesi gelmemiş durumda.