Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) çocuk programları sırasında gösterilebilecek yiyecek ve içecek reklamlarına ciddi kısıtlamalar getirmeye hazırlanıyor. Bu doğrultuda çikolata, şeker, cips, gazlı içecekler ve şekerlemelerin reklamı yapılamayacak. Çocukların sağlıksız beslenmeye özendirilmesinin önüne geçilmeye çalışılacak.
Açıklanan bu yeni düzenleme doğrultusunda televizyondaki yiyecek ve içecek reklamları üç farklı kategoriye ayrılıyor. Bunlardan ilki sağlığa zararlı olan ve tüketilmemesi gereken gıdalardan oluşuyor. Kırmızı liste olarak adlandırılan kategoride bisküvi, kek, çikolata, şeker, cips, gazlı içecekler, yenilebilir buzlar, enerji içecekleri ve şekerlemeler yer alıyor. Çocukların bu yiyecek ve içeceklerden olabildiğince uzak tutulması amaçlanıyor. İkinci kategori ise turuncu liste olarak adlandırılıyor. Burada kontrollü şekilde tüketilmesi gereken gıdalar bulunuyor. Bu yiyecek ve içeceklerin reklamlarının televizyonda yayınlanabilmesi için onaydan geçmesi gerekecek. Sağlık Bakanlığı’nın onay vermesi ve bilgilendirici bantların yerleştirilmesinden sonra reklam yayınlanabilecek.
Son kategori ise tahmin edebileceğiniz üzere sağlıklı gıdalardan oluşuyor. Yeşil liste olarak adlandırılan bu kategoride et, balık, tavuk, yumurta, süt, yoğurt, peynir, sebze, meyve, bakliyat ve ayran gibi gıdaları görüyoruz. Obezitenin önüne geçmek isteyen Sağlık Bakanlığı çocukların bu tarz yiyecek ve içecekleri tüketmesi için çaba harcıyor olacak.
Yüksek enerjili, doymuş yağ, trans yağ asitleri, serbest şeker ve tuz içeren gıdaları yakın takibe alacağı anlaşılıyor. Eğer çalışmalar istenilen hızda ilerlerse bu uygulamanın iki yıl sonra devreye sokulması amaçlanıyor.