SAAB genetiklerini 2012 yılında satın alan Çin merkezli grup üyesi NEVS için şirketlerin yaşadığı maddi sıkıntıdan ötürü yeni alıcılar aranıyor.
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kendine has bir kullanıcı kitlesi olan SAAB, II. Dünya Savaşı sonrasına kadar uzanan macerasında inişli çıkışlı dönemleri geride bıraktı. İsveç merkezli olarak faaliyete geçirilen ve sağlamlığıyla öne çıkan markanın, pek çok mühendislik detayını havacılık prensiplerinden alıyor olması da onu pazardaki modellerden ayıran önemli kriterlerden birisi olarak hala zihinlerimizde. 2011-2012’de NEV oluşumunun eline geçen markanın hakları, NEVS rozeti üzerinden elektrikli olarak geri döndürülme süreciyle dikkat çekmişti. SAAB 9-3‘ü elektrikli olarak geri getiren NEVS girişimi, bir dönem ilgi çekse de günümüz itibarıyla fazlasıyla zor bir dönemden geçiyor. Dolaylı olarak SAAB için bir makus talih döngüsüne giren gelişmeler sonrası, NEVS yönetiminin önünde biriken borçlar sebebiyle markayı satışa çıkartma hazırlığı içerisinde olduğu kaynaklara yansıdı.
Süreçle ilgili Reuters‘e açıklamalarda bulunan Çin merkezli Evergrande Grup CEO’su, yaşanan maddi sıkıntılar sebebiyle markanın satışı için alıcıların arandığını doğruladı. Halihazırda 300 milyar doları bulan bir borç faturasından bahseden CEO Stefan Tilk, Avrupa ve Amerika merkezli olarak yeni alıcı veya endüstriyel ortaklık arayışının olduğunu ifade ediyor.
2016’da Çin’de elektrikli araç üretim lisansı alan ve 2017 yılında somut tanıtım gerçekleştiren NEVS, Evergrande’nin süreç içerisinde ciddi kaynak ayırdığı isimler arasında. Çin merkezli grubun İsveç ayağı niteliği taşıdığını bildiğimiz marka için nasıl bir çıkış yolunun ortaya çıkacağını önümüzdeki günler gösterecek. NEVS yönetimi, olası ortaklıklar ile elektrik furyasından da faydalanarak yeniden kalkınma niteliğinde Avrupa merkezli hamleleri de masada tutuyor. Şirket beklediği yatırım desteğini alabilirse, tesis yatırımı başta olmak üzere daha kapsamlı bir operasyonla karşımıza çıkabilir.
Volvo XC40 Recharge