İstanbul’da düzenlenen Dyson Masterclass etkinliğinde saç sağlığı ve saç problemleri hakkında konuşulurken, Dyson’ın güzellik teknolojilerini sağlıkla nasıl buluşturduğu anlatıldı.
İstanbul’da gerçekleştirilen Dyson Masterclass etkinliğinde, Dyson İngiltere kampüsünden Dyson Kıdemli Tasarım Mühendisi Veronica Alanis saç sağlığı ve saç problemleri konusunda bilgiler paylaşırken, Dyson teknolojilerinin problemlere çözüm sunmadaki yardımlarından bahsetti.
Dyson Global Saç Bakım Marka Elçisi Matthew Collins ise Dyson deneyimlerinden ve mühendislik süreçlerine nasıl katkıda bulunduğunu paylaşırken, Dyson Türkiye Marka Elçisi İbrahim Zengin ise Dyson saç bakım kategorisi ürünlerinin kullanımı konusunda bilgiler verdi.
Dyson’daki araştırma, geliştirme ve testlere dair bilgiler paylaşan Dyson Kıdemli Tasarım Mühendisi Veronica Alanis;” Saç bakım kategorisine girdiğimizde, korteksten kütiküle ve kökten uca kadar saçla ilgili her şeyi anlamak istedik. Saçın sağlığını test etmek için laboratuvarlarımızda birçok test gerçekleştiriyoruz. Saçın yanı sıra kafa derisi ile ilgili de bazı araştırmalar yaptık. Bu nedenle geçen yıl, bu alandaki araştırma ve teknoloji geliştirme çalışmalarımızı genişletmek ve hızlandırmak için yarım milyar pound harcadık. Bilim insanları ve mühendislerin saç üzerinde çalıştıkları dünyanın en sofistike laboratuvarlarına sahibiz; böylece teknolojiyi kullanarak saç şekillendirmeyi iyileştirmenin ve saç sağlığını korumanın yeni yollarına öncülük edebiliyoruz.”dedi.
“Saça, onu sağlıklı, parlak ve yumuşak yapan şeylere oldukça takıntılı durumdayız”
Özel düzenlenen etlinlik kapsamında sorularımızı da yanıtlayan Veronica Alanis’in Dyson AirWarp odaklı aksesuarlar üzerinde çalıştığını ve kısa bir dönem Dyson Corrale ekibinde de yer aldığını öğrendik. Bir ürün veya aksesuar tasarımı yaparken öncelikle tüketici ihtiyaçlarını ön planda tuttuklarını belirtirken, tüketici ihtiyaçlarının gözetilmeden başarıya ulaşılamayacağını belirtti. Dünya genelindeki tüketicilerin saç problemlerini araştıran ve bu problemlerin çözümü için Dyson laboratuvarlarında oldukça kapsamlı araştırma-geliştirme çalışmaları yaptıklarını söyleyen Alanis, “Ayrıca birçok kullanıcı testi de yapıyoruz. Kullanıcı testlerinde ürünlerimizi kullanıcıların önüne koyuyoruz ve onlar da ürünü açıyor, kapatıyor; ürünlerle farklı testler yapıyorlar. Sonunda, bize neyi sevip neyi sevmediklerini söylüyorlar ve biz de geri bildirimler doğrultusunsa birçok performans testi yapıyoruz. Örneğin; piyasaya sürdüğümüz saç tokası gibi bir ürün ise, çok sayıda tekrar eden mekanik hareket gerçekleştiriyoruz ve açılıp kapanması için gereken kuvveti ölçüyoruz ve sonra bunu kullanıcıların rahat buldukları şeylerle ilişkilendirerek geliştiriyoruz.” dedi.
Gerçek insan saçıyla test yapılan laboratuvara sahip ilk şirketlerden biri olduklarını belirten Veronica Alanis, son teknolojiye sahip saç laboratuvarlarını genişlettilerini de belirtti. Yapılan testler hakkında örnekler veren Alanis, örneğin hız ve sıcaklığın saç üzerindeki etkisinin araştırıldığı bir testte sadece mekanik laboratuvar testleriyle yetinmediklerini kullanıcıların gerçekte yaptıklarını da hesaba kattıklarını belirtiyor. Gerçek kullanıcı deneyimleriyle testlerini tamamladıklarını ve kullanıcı deneyimlerinin sadece İngiltere’deki kullanıcılar özelinde değil, örneğin Çin’de, Fransa’da veya Türkiye’deki kullanıcıların da deneyimlerini gözlemlediklerini iletiyor. Öyle ki yapılan araştırmalara göre bazı ülkelerdeki kullanıcılar saçlarını akşamdan yıkayıp, sabah şekillendiriyor ve bu rutin süreci etkiliyor. Bu nedenle dünya genelindeki gerçek kullanıcı deneyimleri araştırma geliştirme sürecinde büyük önem taşıyor.
Geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen Küresel Saç Araştırması’na göre; Türkiye’de her 10 kadından 7’si saçlarının zarar gördüğüne inanıyor. Ayrıca yüzde 69’u saç derisi hakkında endişe duyuyor. En yaygın sorun saç dökülmesi olarak belirtiliyor (yüzde 41)