Elektrikli otomobil pazarında yer alan en özel modellerden olan Lightyear One, üretim versiyonuyla Lightyear 0 olarak karşımızda.
Lightyear One çok uzun zamandır gündemde olan bir elektrikli otomobil modeliydi. İçerisinde Eindhoven Üniversitesi‘nden öğrencilerin de bulunduğu bir ekip tarafından geliştirilen araç, en son Almanya’da test edilen son prototip sürümüyle 709 km menzile kadar ulaşmasıyla gündemde ses getirmişti. Üstünde güneş panelleri olan araç, bu sayede 60 kWh pil paketiyle daha önce söz verilen 724 km menzile çok yaklaşmıştı. Şimdi ise aracın satışa sunulacak versiyonu Lightyear 0 adı altında resmi olarak tanıtıldı. Yüksek verime odaklanan kuyruklu tasarım çizgisini devam ettiren araç, lüks bir yaşam alanına sahip. Modelin elbette en çok dikkat çeken yanı, üstünde yer alan daha önce de bahsettiğimiz güneş panelleri oluyor. Otomobil bu paneller ile elektrik üretecek günde tam 70 km menzil sunabiliyor. Bunun için havanın tamamen açık olması ve aracın yaz döneminde direkt olarak güneş altında olması gerekiyor. Araç için “gündelik kullanım süresi kısa olanları bir ay boyunca şarj etmekten kurtarabilir” gibi iddialı bir açıklama yapılıyor.
Lightyear 0, herkes için sürekli olarak tamamen güneş ile yol alabilecek bir araç değil. Modelin çoğu zaman şarj ağına bağlanması gerekiyor ve burada uygun istasyonlarda yüksek hızlı şarj da sunuluyor. Bünyesindeki kapasitesi korunan 60 kWh pil paketiyle 110 km/s hızda 560 km gibi iyi bir menzil değerine ulaşabilen araç, yüksek verime odaklandığı için çok performanslı değil. Birçok elektrikli otomobilin aksine Lightyear 0’ın 0’dan 100 km/s hıza çıkması tam 10 saniye sürüyor. Aracın maksimum hızı ise 160 km/s seviyesinde yer alıyor.
Beş kişilik tasarlanan ve verimi artırmak adına arka jantların yarısı kapalı olan Lightyear 0, dünyanın en pahalı elektrikli otomobil modellerinden birisi konumunda. Bu araçtan toplam 946 adet üretilecek ve her araç için tam 250 bin euro fiyat istenecek. Firma bu modelden kazandığı gelir ile 30 bin euro fiyata sahip herkese yönelik bir güneş panelli elektrikli otomobil üretmeyi hedefliyor.