Sadece manuel yeni Porsche 911 Carrera T tanıtıldı. İddialı spor model çok sayıda otomobil tutkununun rüyalarını süsleyecek.
Yeni ya da 2025 Porsche 911 Carrera T, 911 efsanesinin çizgisini koruyor ve sadece altı ileri manuel vites ile karşımıza çıkıyor. Birçok sürücünün sırf bu yüzden satın almak istemeyeceği, bazı sürücülerin ise koşarak sıraya gireceği model, gücünü 3.0 litrelik çift turbo destekli boxer motordan alıyor. Bu motor 388 beygir güç ve 449 Nm tork sunuyor, aracı 0’dan 100 km/s hıza “coupe” versiyonda 4,3 saniyede, üstü açık “cabriolet” versiyonda ise 4,5 saniyede çıkarabiliyor. Maksimum hızı 295 km/s seviyesinde limitlenen 992.2, şirketin çift ekranlı şık konsoluyla karşımızda yer alıyor. 134 bin dolarlık başlangıç fiyatı açıklanan araç, yerini aldığı 992.1 Carrera T’den 28 kg daha ağır (1.504 kg) bir spor otomobil konumunda yer alıyor. Arka lastikleri döndüren sürüş destek sistemi standart olarak sunulan yeni 911 Carrera T, aynı zamanda Porsche Torque Vectoring, Sport Chrono ve Porsche Active Suspension Management (PASM) sistemlerini de opsiyonların altına gizlemiyor.
Porsche 911 Carrera T öncesinde 2025 Porsche 911 GT3 lanse edilmişti. Hatırlamak adına tasarımsal açıdan ikonik çizgiyi bozmayan modelin kalbinde, herhangi bir turbo desteğine sahip olmayan 4.0 litrelik altı silindirli bir motor yer alıyor. 9.000 devir çevirebilen bu makine 502 beygir güç ve 450 Nm tork üretiyor. İstenirse altı vitesli manuel, istenirse de yedi vitesli PDK otomatik şanzıman ile satın alınabilecek olan 2025 GT3, 0’dan 100 km/s hıza manuel şanzıman sistemiyle 3,7 saniyede, otomatik şanzıman sistemiyle ise 3,2 saniyede çıkabiliyor.
Güncel emisyon sınırlarının etkisiyle selefiyle karşılaştırıldığında 20 Nm daha düşük tork değerine sahip olan model, 313 km/s hıza rahatlıkla ulaşabiliyor. Güncel kuralların içinde kalmak adına dört katalitik konvertör ve iki partikül filtresinden oluşan yeni bir egzoz sistemiyle donatılan GT3, iki farklı ekranın bir araya getirildiği şık bir kokpitle geliyor. Şirketin dışı gibi içinde de büyük değişiklikler yapmadığı model, GT3 RS için geliştirilen bazı parçalar ile yüksek bir yol tutuşu sunuyor.
Gündelik kullanım yanında pist sürüşlerine de sonuna kadar hazır olan GT3, daha önce sadece RS serisinde sunulan “Weissach Package” isimli paket ile çok daha sportif bir kimliğe bürünebiliyor. 2025 GT3 ile beraber büyük rüzgarlığı ortadan kaldıran GT3 Touring sürümünü de tanıtan Porsche, yeni aracın 224 bin dolar başlangıç fiyatıyla satışa sunulacağını açıklıyor.