Apple tarafından geçtiğimiz yıl Safari‘ye eklenen Intelligent Tracking Prevention özelliği, reklamlar verenlerin canını oldukça yakmış gözüküyor. Kullanıcı için güzel olan süreç hakkında tepkiler artmaya başladı.
Apple‘ın güncel işletim sistemleri iOS 11 ve macOS High Sierra, bünyelerinde “Intelligent Tracking Prevention” isimli bir özellik taşıyor. Safari içerisinde karşımıza çıkan bu özellik, temel olarak reklam şirketlerinin sizi takip etmesini önlüyor. Böylelikle yanlışlıkla baktığınız bir ürün için dahi internetin her yerinde benzer reklamları görme devri sona eriyor. İnternet geçmişinize bağlı olarak reklam gösteren reklam şirketleri ise bundan çok kötü etkileniyor. Yeni çıkan haberlere göreyse reklam şirketleri bu özellik yüzünden milyonlarca dolar gelir kaybı yaşıyor. Özellikle çok büyük bir kitle tarafından kullanılan iCihazlarda büyük fark yaratan durum için orta yolun bulunması isteniyor. Reklam şirketleri siteler arası çapraz takip sürecinin kullanıcıları rahatsız etmeyecek şekilde geri getirilmesini istiyor. Ancak teknoloji devi bunu kolay kolay kabul edecek gibi durmuyor.
Apple, Safari ile internet gizliliğini korumaya çalışıyor
Geçtiğimiz dönemde bir açıklama yapan Apple, söylenenlerin aksine bu özelliğin reklamları engellemeyeceğini belirtiyor. Gizliliğin herkesin hakkı olduğunu söyleyen ve çerez engelleme konusunda Safari’nin bir ilke imza attığına değinen şirket, geri adım atmak istemiyor. Bu konuda internetin merkezini oluşturan Google‘ın da çalışmaları bulunuyor.