Günümüz internet kullanıcılarının en sık ziyaret ettiği sitelerin başında şüphesiz sosyal ağlar geliyor. Özellikle Facebook’un birden çok servisi tek çatı altında toplaması ve arkadaş çevresiyle kurulan samimi ortam kişilerin ilgisini çekiyor. Fakat üyeliğin ücretsiz oluşu ve herkesin kullanımına sunulmasından ötürü genellikle tek hesapla yetinilmeyerek farklı amaçlarla birden çok profil açılıyor. Eski sevgili hakkında bilgi edinmek, oyun oynamak, firmalarca düzenlenen online kampanyalara katılmak ve alışveriş indirimlerinden faydalanmak gibi çeşitli sebeplerden ötürü sahte üyeliğe başvuruluyor.
Her ne kadar bu durum üye sayısını yüksek göstermesinden dolayı sosyal ağların hoşuna gitse de, reklamverenlerin doğru hedef kitleye hitap etmesini güçleştirerek tanıtım için harcanan yatırımın kısmen boşa gitmesini sağlıyor. Yayınlanan son araştırmaya göre Facebook’ta şu sıralar toplamda yüzde 5,5 (67,65 milyon) ile yüzde 11,2 (137,76 milyon) arasında sahte kullanıcı bulunuyor. 1,2 milyarı aşkın üyenin yüzde 4,3’le (52 milyon) yüzde 7,9 (97 milyon) arası birden fazla hesaba sahipken, yüzde 0,4 (5 milyon) ile yüzde 1,2 (14 milyon) arasında kuralları ihlal eden ve genellikle spam amaçlı hesaplar yer alıyor. Hatalı açılmış profiller ise yüzde 0,8’le (9 milyon) yüzde 2,1’e (25 milyon) karşılık geliyor. 2012 yılında 955 milyon üyenin yüzde 8,7’sinin sahte olduğunu belirten yetkililer, durumu bir nebze engelleme adına sık sık kullanım şartlarında değişikliğe gidiyorlar.