Ocak ayının son günleriyle birlikte teknoloji devlerinin 2013 yılı dördüncü çeyrek raporları peşi sıra gelmeye başladı. Kısa süre önce mali tablosunu açıklayan Apple’dan sonra Samsung’un da son çeyrek performansı yayınlandı.
Strategy Analytics tarafından gerçekleştirilen araştırma neticesinde Güney Koreli mobil devin cihaz satışlarındaki grafiği belirlendi. Rapor sonuçlarına göre 2013’ün dördüncü çeyreğinde 86 milyon akıllı telefon satan Samsung’un küresel pazar payı ise yüzde 29,6 dolaylarında seyrediyor. Diğer taraftan geçtiğimiz sene toplamda yaklaşık 319,2 milyon adet cihaz satışına imza atılırken, firmanın pastadan yüzde 32’lik dilim aldığı görülüyor.
Yine aynı araştırmada Apple’ın özellikle iPhone ile rekor kırdığı dikkat çekiyor. Fakat hem mobil pazardaki büyüme hem de Çin merkezli diğer üreticilerin giriş seviyesi cihaz sayılarındaki artış, Apple’ın pazar payında yüzde 17.6‘da kalmasına sebep oluyor. Zira Huawei -16.6 milyon adet satış oranıyla- yüzde 5,7 pazar payıyla üçüncü sıraya yerleşirken, Lenovo -13.6 milyon adet satışla- yüzde 4,7 pazar payına ulaştı. Samsung’un ipi göğüslemesinin ana sebepleri arasında ise Android’e sağladığı büyük desteğin yanı sıra her bütçeye uygun geniş yelpazede ürün seçeneğinin bulunması gösteriliyor.