Elektrikli otomobil pazarının temelini gelecekte katı hal pili sistemleri oluşturacak. Bu alanda Samsung da aktif olarak çalışıyor.
Günümüzde birçok elektrikli otomobil modeli oldukça iyi menzil değerleri sunuyor. Ancak bu bir başlangıç ve katı hal pilleri ile çok daha fazlası yolda bulunuyor. Gelecekte lityum-iyon pillerin yerini alacak bu piller üzerinde çok uzun zamandır BMW, Ford, QuantumScape, Solid Power, Toyota ve Samsung gibi isimler aktif olarak çalışıyor. Lityum-iyon pillerden daha güvenli olan ve mevcut çözümlerden daha yüksek enerji depolayabilen bu yeni nesil pil teknolojisi, daha uzun süre kullanım süresi sağlıyor ve zorlu şartlara da çok daha dayanıklı. Alanda devrim yaratması beklenen katı hal pilleri, lityum iyon pillerden birim alanda daha fazla enerji depolayabiliyor olmasıyla 800-900 km gibi menzilleri standart hale getiriyor. Halen otomobiller için tam olarak ticari hale getirilmiş bir katı hal pili yok ve Samsung da alana ticari olarak ancak 2027 yılında giriş yapacağını belirtiyor. İlk olarak otomobillere odaklanacak bu spesifik olarak “Samsung SDI” imzalı pillerin, daha sonra diğer ürünlere de getirilmesi bekleniyor. Şirketin ASB (All-Solid-State Battery) olarak geçen pil teknolojisini ticarileştirmek için yeni bir ekip kurduğu ve bu ekini başında Go Joo-young’un olduğunu açıklanıyor.
Bundan önce alanda en çok patente sahip isim olduğu açıklanan otomobil devi Toyota gündeme gelmiş, firma sürpriz bir duyuru yaparak katı hal pillerini seri üretime almak adına Japon enerji şirketi Idemitsu Kosan ile ortaklık kurduğunu duyurmuştu.
Maalesef bu ortaklığın meyveleri hemen toplanmayacak, üç aşamalı planda her şey istendiği giderse 2027 ya da 2028 sonrasında elektrikli otomobiller için seri olarak katı hal pilleri üretilmeye başlanacak. Idemitsu’nun katı hal pilleri üzerinde 2001’den bu yana, Toyota’nın ise 2006’dan bu yana çalıştığı aktarılıyor.
Bu konuda daha önce BMW gündeme gelmişti. Teknoloji üzerinde uzun zamandır çalışan Solid Power firması, kısa süre önce BMW ile olan ortaklıklarını bir adım ileriye taşıma kararı almıştı. Solid Power’ın katı hal pili konusundaki araştırma / geliştirme, hücre tasarımı ve üretim uygulamalarının lisansını alan BMW, kendi prototip pil hücrelerini üretmek için şirketin pilot üretim hattını Almanya’daki kendi tesisinde kullanmayı amaçlıyor.
İki üretici aynı zamanda geleceğe yönelik ortak ARGE çalışmaları yapacaklarını da açıklıyor. Ancak bu ortaklığın meyveleri çok geç toplanacak. Yapılan açıklamaya göre Solid Power katı hal pil örnekleri BMW’ye 2023 içerisinde gelecek, bu konuda gösterim yapılacak prototip araç 2025 yılında yollara çıkarılacak, kat hal piline sahip ilk seri üretim BMW elektrikli araç ise 2030 yılında yollara çıkarılacak.