Güney Kore merkezli teknoloji devi Samsung, akıllı telefonların su geçirmezliği konusunda reklam odaklı bir ceza aldı.
Bu Avustralya merkezli verilen 9,7 milyon dolarlık cezanın arkasında, Samsung’un yedi farklı (Galaxy S7, S7 Edge, A5 2017, A7 2017, S8, S8 Plus ve Note 8) akıllı telefon modeli için hazırlanan reklamlar üzerinden kullanıcıları yanlış yönlendirmesi yer alıyor. Söylendiği kadarıyla firma bu reklamlarda telefonların havuz ve denizde kullanılabileceğini belirtiyor. Ancak bunun doğru olmadığı, telefonların suyun içinde şarj portu üzerinden zarar görebileceği tespit edilmiş durumda. Bu konuda kullanıcıları açık olarak yanlış yönlendiren firma, telefonlarını esasen su sıçramalarına dayanıklı tasarlıyor. Yani telefonlar sudan kolay kolay etkilenmiyor ancak bu durum cihazların suyun altına indirilebileceği anlamına gelmiyor. Bu tarz bir konuda uzun yıllar önce Sony’nin de Xperia merkezli yaşadığı bir sorun bulunuyor.
Samsung bu aralar telefon odaklı başka bir gelişme ile de gündemde yer ediniyor. Geçtiğimiz hafta tedarikçileri bilgilendiren Güney Kore merkezli teknoloji devi Samsung, telefon üretimi konusunda 2022 hedefini küçültmüştü. Firma normalde 2022 toplamında 310 milyon civarında Galaxy telefon üretmeyi hedefliyordu. Bu hedef daha sonra 280 milyon seviyesine çekildi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
30 milyonluk bir Galaxy üretimini tek kalemde kesen şirket, diğer birçok elektronik firması gibi küresel enflasyon ve diğer unsurlar nedeniyle ciddi plan değişiklikleri içerisinde bulunuyor. Bunun arkasında satışların ve talebi düşmesi yer alıyor. Çünkü ortaya çıktığı kadarıyla firmanın elinde satışı bekleyen tam 50 milyon akıllı telefonluk devasa bir stok bulunuyor.