Samsung, 2021 yılında marka değerini 2020’ye göre yüzde 20 artışla 74,6 milyar dolara çıkardı. Şirket, Interbrand’in ”En İyi 100 Küresel Marka” sıralamasında bu yıl da ilk beşte yerini aldı. Geçtiğimiz yıl ilk defa ilk beşe giren Samsung, 2013’ten bu yana marka değerindeki en büyük artışı gösterdi. Interbrand’e göre, Samsung’un büyümesinde kritik rol oynayan başlıca faktörler ise şunlar:
- Müşteri deneyimine ve değerlerine öncelik vermeye yönelik olarak kurduğu yeni CX (müşteri deneyimi) ekibiyle daha da güçlenen müşteri odaklı yönetim sistemine geçiş yapması,
- KSS vizyonu doğrultusunda yürüttüğü, “Together for Tomorrow! Enabling People” (Yarın için Hep Birlikte!
- İnsanları Etkinleştirme) gibi çeşitli kampanyaları, sürdürülebilir kalkınmaya yönelik eko ambalaj kullanımı ve Galaxy İleri Dönüşüm programı gibi kurumsal faaliyetleri,
- Galaxy Z Flip 3, Neo QLED’ler ve Bespoke elektrikli ev aletleri serisi gibi yenilikçi ürünleri piyasaya sunması,
- İstikrarlı yatırımlarla yapay zekâ (AI), 5G, otomotiv ve robotik gibi alanlarda ileri teknolojilerin geliştirilmesine öncülük etmesi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Samsung konu hakkında şu açıklamada bulundu
Samsung Electronics Pazarlama İletişiminden Sorumlu Başkanı YH Lee, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Samsung Electronics’in geçtiğimiz yıl dünya sıralamasında ilk beşe girmesinin ardından bu yıl da marka değerinde 2013’ten bu yana en büyük sıçramasını yaparak yüksek ve çift haneli bir büyüme yakalaması bizim için son derece cesaret verici oldu. Müşterilerimizi dinlemeye devam ederek, müşteri odaklı yönetim modelimizi güçlendirmeyi kararlılıkla sürdüreceğiz. Dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılarımızdan aldığımız büyük desteğe bu yönetim modeliyle karşılık vereceğiz.”