Dün gece sürpriz bir güncelleme yapıldı. Şarj edilebilir hibrit (PHEV) modeller için de 7 bölge ve 20 yetkili servis şartı getirildi.
Türkiye otomobil piyasası gece yarısı kararlarıyla şekillendirilmeye devam ediliyor. Örneğin dün gece tam elektrikli modellerden sonra, kablo ile şarj edilebilir hibrit (PHEV) modeller için de 7 bölge ve 20 yetkili servis şartı getirildi. Değişikliği ilk gündeme getiren isimlerden Erol Şahin bu konuda şunları aktardı: “2023 sonunda Elektrikli araç ithalatında getirilen 7 coğrafi bölgede en az 20 yetkili servis istasyonunun ithalatçının kendisi tarafından kurulmuş olduğunun Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından belgelendirilmesi zorunluluğu genişletiliyor. Kısaca Bakanlık diyor ki yatırım yapmayana izin yok… Aradan kaçanları engellemek için bu değişikliği uygulamaya alıyorlar…” Atılan adıma otomobil gazetecisi Emre Özpeynirci’nin yorumu ise şöyle oldu: “MG’yi üzecek değişiklik! Elektrikli araçlardan sonra Gümrük Birliği ve Serbest Ticaret Anlaşması (STA) dışındaki ülkelerden ithal edilen şarj edilebilir hibrit (PHEV) araçlar için de 20 servis şartı getirildi. Hatırlatmak gerekirse kısa süre önce PHEV araçlara ÖTV indirimi gelmiş, bundan yararlanacak ilk model de MG’nin yeni HS modelinin PHEV versiyonu olmuştu. Modelle ilgili ön satış süreci başlarken yayınlanan bu karar kafaları karıştırdı. Bu arada BYD yatırım teşviki alması halinde bu düzenlemeden muaf olacak ama henüz teşvik belgesini alamadı.”