Şarj edilebilir hibrit kamyonlarında güneş enerji panel desteği için ciddi çalışma gerçekleştiren Scania, ilk sonuçları almaya başladı.
Elektrik gücünün ulaşım ve taşıma dünyasının her noktasına nüfuz edişine son birkaç yılda inanılmaz bir hızla şahit oluyoruz. Pazardaki var olan bu dönüşüm, bir ağacın birbirine bağlı olan dallarını andıran şekilde yanal çalışmaların da gelişmesine vesile oluyor. Araçlardaki en büyük problemlerden birisi olan “şarj” konusuna hızlı dolum noktaları eklenerek cevap verilmek isteniyor. Bu çaba sadece üretici bazlı değil ülkelerin yerel yönetim destekleriyle de ilerliyor. Şarj konusunda kullanıcılara pozitif etki sağlayan bir diğer potansiyel de güneş enerjisi. Her ne kadar şimdilik ciddi bir yardımcı etmen olarak değerlendirilmese de, enerji panellerinin elektrikli araçlara etkisi konusunda çalışmalar devam ediyor. Bu çalışmalarını şarj edilebilir hibrit araçlarında sürdüren Scania, güç sağlamak için güneş pili kaplı bir treyler geliştirilmesine destek veriyor. İlk testler, İsveç’te yüzde 5-10 ve güneşli güney İspanya’da bu miktarın iki katı olası yakıt tasarrufu sağladığını gösterdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Scania İsveç’te yüzde 10’a varan yakıt tasarrufu değerlerini yakaladı
Proje kapsamında, İsveçli nakliye firması Ernst Express tarafından yanları ve çatısı 140 metrekarelik toplam alanı olan 18 metre uzunluğunda güneş pili kaplı bir treyler çalıştırılacak. İsveç’te güneş panellerinin yılda toplam 14.000 kWh üretmesi bekleniyor. Bir ön çalışmada, İsveç’in ortasındaki operasyonlar simüle edilerek yüzde 5-10 potansiyel yakıt tasarrufuna ulaşıldı. İsveç’te ilkbahardan sonbahara kadar enerji üretmeye yetecek kadar güneş ışığı olurken, yılın geri kalanında yetersiz oluyor. Buna karşılık, güney İspanya, yüzde 80 daha fazla güneş ışığı oranına sahip olmasıyla sağlanan yakıt tasarrufu da buna paralel olarak artıyor.