Bugün toplanabilir kart oyunlarından bahsediyorsak bunun yegane sebebi Magic: The Gathering’dir. Bu oyun uğruna dirseklerini masa kenarlarında parçalayan insanlar, bugün aynı şeyi dijital ortamda gerçekleştiriyor. Magic ismi yeni oyunlarıyla dijitalde hala adından söz ettirmeye devam ediyor. Ancak Blizzard’ın Heartstone’u savaş alanına sokmasıyla birlikte işin rengi birazcık değişti. Çıkardıkları her oyunda olduğu gibi burada da zirveyi ele geçirmeleri hiç de zor olmadı. Scrolls, uzun süre boş kalan bu türün yeniden canlandığı dönemde hayat bulmayı tercih eden bir oyun. Markus “Notch” Persson ve Jakob Porser, bu türe girişirken hem farklı bir şey denemeyi hem de sektörün eksikliğini hissettiği yapıları sunmayı hedefledi. İstedikleri şey, toplanabilir kart oyunları ile geleneksel masa üstü oyun mekaniklerini harmanlamaktı. Ortaya çıkacak sonuç, taktiksel bir strateji oyununu işaret ediyordu. Bugün baktığımızda Scrolls ile bu hedeflerin büyük ölçüde tutturulduğunu görüyoruz.
Piyasadaki diğer kart oyunlarıyla karşılaştırıldığında satranç oynadığınız hissini verebilen en başarılı yapım olmuş kesinlikle. Oyunun savaş alanı da buna uygun. Her iki tarafın da 3×5 boyutlarında belirlenmiş kişisel bir alanı var ve bu alan üzerinde tur bazlı olarak mücadeleler veriliyor. Oyunun amacı, her iki tarafın da en arka sırasında yerleşmiş olan 5 idol heykelinden 3 tanesini yok etmek. Bunu ilk başaran taraf oyunu kazanıyor. Ancak rakibinize ulaşabileceğiniz beş yol olması, oyunun tüm gidişatını değiştiren taktiksel bir durum. Hangi yoldan saldıracağınız ve bu sırada hangilerini savunmasız bırakacağınız, bunları yaparken rakibi yemleyip yemlemediğiniz, tuzaklarınız gibi sayısız öge Scrolls’un incelikle işlenmiş yapısının parçalarını oluşturuyor. Üstelik tüm bu kararları tek bir tur içinde vermeniz lazım. Çünkü bu oyunda anlık saldırı gibi bir şey söz konusu değil ve bu yüzden hem saldırı, hem de savunma hamlelerinizi iyi düşünmeli, bir sonraki turda rakibinizin yapabileceklerini öngörebilmelisiniz.
Tüm bunlar birleştiğinde kafanız birazcık karışmış olabilir. Bu çok doğal çünkü Scrolls öğrenmesi ve özellikle ustalaşması çok da kolay olmayan bir oyun. Hatta türe aşina olmayanlar için başlangıç oyunu olmaması gerektiğini dahi söyleyebiliriz. Heartstone bu göreve daha uygun bir yapım mesela. Scrolls, hali hazırda kart oyunu sistematiğini bilen ve daha zorlayıcı mücadeleler arayanlara hitap eden bir yapım. Tam da bu nedenle eğer bu yapıda bir oyuncuysanız ve karşınıza da tecrübeli birisi gelirse tadına doyum olmayan maçlar sizleri bekliyor demektir. İki konuya hakim olan oyuncunun maçları Scrolls’ta izlemesi dahi keyifli anlara sebep oluyor. Ancak olur da tam tersi yapıda biriyle karşılaşırsanız işte o zaman yandınız demektir. Düşünmekle geçen tur zamanları, bitmek bilmeyen hamleler derken sonsuzluğa uzanan maçlar yaşamanız fazlasıyla olası. Zor olmasından dolayı fazla uzun süren maçlara gebe olması Scrolls’un nadir eksilerinden birisi.