Otomobil sektörünün uzun yıllardır aramızda olan önemli isimlerinden SEAT, pazara 20 bin euro seviyesinde bir elektrikli sunmak istiyor.
Bu aracın ne zaman geleceği bilinmiyor, SEAT ve Cupra’nın patronu Wayne Griffiths aracın ancak kâr edilebilecek seviyede üretilebileceği zaman pazara çıkarılacağını aktarıyor. Cupra ürün gamının altına konumlandırılacak bu elektrikli model, firmanın geniş kitlelere hitap edeceği bir seçenek olacak. Son açıklaması kapsamında daha yüksek kârlılığa sahip olduğundan Cupra markasını merkeze koymaya devam edeceklerini söyleyen Griffiths, “Cupra ve SEAT araçlar en azından önümüzdeki beş yıl boyunca birlikte yaşayacak ve birbirlerinin yoluna çıkmadan mükemmel bir uyum içinde pazarda olacaklar” da dedi. SEAT, bizim direkt olarak burada yer verdiğimiz yurt dışı kaynaklı olumsuz gelişmeler hakkında geçtiğimiz yıl bir açıklama yapmıştı ve orada, “SEAT markası her zamankinden daha güçlü ve hali hazırda tarihindeki en iyi ürün yelpazesine sahip durumdadır. Yarı iletkenlerle ilgili durumun normale dönmeye başlamasıyla birlikte bu yılki satışları yüzde 18 artarak yaklaşık 200 bin adete ulaşmıştır.” denilmişti.
Açıklamada ayrıca, “SEAT’ın temel modelleri Ibiza, Arona ve Leon için müşteri siparişleri rekor seviyelerdedir. SEAT markası olarak, Ibiza, Arona ve Leon modellerimizi, içten yanmalı motor çağının sonuna kadar plug-in hibrit ve yakıt tasarruflu otomobiller sunmaya devam edecek şekilde güncellemeyi planlıyoruz.
Önümüzdeki dönemlerde SEAT’ın elektrifikasyon zamanı da gelecek. Bunun için yoğun çaba gösteriyoruz.” ifadelerine yer verilmişti. IAA Mobility’de Grup olarak güçlerini bir kez daha kanıtladıklarını söyleyen Volkswagen AG Yönetim Kurulu Üyesi ve Volkswagen Binek Araç CEO’su Thomas Schäfer de yaptığı açıklamada, “Birlikte, rekabetçi maliyetlerle en çok arzu edilen markalardan en iyi teknolojiyi sunma vizyonumuzu gerçekleştiriyoruz ve SEAT S.A. ve CUPRA markaları da bunun en somut örnekleri.” denmişti.
SEAT markasının her zamankinden daha güçlü olduğunu belirten Schäfer, “Uzun vadede, SEAT MÓ ile zaten çok fazla deneyime sahip olduğumuz paylaşım, abonelik ve mikro mobilite gibi özellikle gençlerin ihtiyaç duyduğu yeni mobilite biçimlerini sunmak konusunda, SEAT’ın önünde çok önemli bir fırsat var.” şeklinde bir bilgi de vermişti. SEAT’ın Zona Franca tesislerini bir SEAT döngüsel ekonomi merkezine dönüştürmek için çalıştığını da söyleyen Schäfer, “Çevreye fayda sağlayan ve aynı zamanda şirketin ilk fabrikası için endüstriyel bir plan sağlayan bir girişim için yoğun çaba harcanıyor.” demişti.