Sedan versiyonun iki ay sonrasında ortaya çıkan 2019 Audi A6 Avant, station wagon kasaların sonsuza dek üretimde kalması gerektiğinin en önemli kanıtlarından.
Yılbaşında yaşadığımız tatlı telaş misali, A8‘den başlayıp tek tek geri sayan Audi, bu yılın kendisi için önemli hamlelerinden bir tanesi daha gerçekleştirdi. Quattro ile yakışlı station wagon kasasını bir ara getiren aileye dahil olan 2019 Audi A6 Avant, üst modellerde gördüğümüz ve çokça hoşumuza giden neredeyse tüm özellikleri barındırıyor. Özellikle yeni jenerasyon kokpit teknolojisiyle sınıfında elini ciddi anlamda güçlendiren marka, bunu alt sınıflara doğru kaydırarak çok yerinde bir hamle yapıyor. Şubat ayında tanıtımı gerçekleştirilen sedan versiyon ile büyük oranda benzerlik gösteren Avant versiyonu, en büyük farkını kullanım alanları ve sürüş dinamikleriyle ortaya koyacak gibi gözüküyor.
Karşımızda sedan versiyon üzerinden devşirilmiş bir model olduğu için A6 Avant’ın tasarım detaylarının da yenilenmiş ve güzel bir şekilde uyarlanmış bir halde olduğun görebiliyoruz. Önemli oranda büyütülen tek parça ızgara, aracı çok daha oturaklı ve dikkat çekici hale getiren çizgiler ve HD Matrix (standart versiyonlarda LED) teknolojisinin kullanıldığı ışıklandırma grubu bütünsel güzelliğin parçaları arasında. Sedana göre buradaki oluşturan en büyük fark D sütununda yer alan ve kasanın gerekliliklerini içeren çizgilerde. İçeriye geçmeden önde aracın giriş versiyonunda bile 0,27 gibi başarılı bir sürtünme katsayısı olması da altı çizilmesi gereken detaylarda.
Aracın kapılarını açtığımızda ise beklentilerimizi karşılayan bir tablo ile yüzleşiyoruz. Oldukça fütüristik olan kabinde tamamı dijital olmak üzere üç farklı ekran var. Boyutları 12,3 inç (sürücü), 10,1 inç (multimedya) ve 8,6 inç (klima ve fonksiyon) olarak değişen bu ekranların çözünürlüğü de akıllı telefonları aratmayacak seviyede. Elektronikliğin dışında malzeme kalitesi de burada hissedilecek en temel değişimlerden birisi olacak. Valcona derisinin de seçilebildiği döşemeler ve konsolda kullan malzemelerin detayları, Audi standartlarını karşılayacak nitelikte. Liste içerisinde yer alan donanımlar arasında ise masaj ve ısıtma destekli koltuklar, Head-up display, panoramik cam tavan ve 19 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi ön plana çıkıyor. 4,94 metrelik toplam uzunluğu bulunan Avant’ın sedan versiyona göre en büyük avantajının olduğu yer olan bagaj kısmında ise 565 litrelik kullanım alanı mevcut. Koltuklar yatırıldığında ise bu değer 1.680 litrelere kadar çıkabiliyor.
Audi’nin motor kısmında henüz teknik detaylar paylaşmadığı yeni A6 Avant’da, seçeneklerin birebir şekilde sedan üzerinden aktarılacağını düşünüyoruz. Haliyle bu da 340 PS güç üreten 3.0 litrelik V6 benzinli ve 286 PS’lik dizel motorun burada karşımıza çıkacağı anlamına geliyor. Her iki seçenekte de mild hybrid teknolojisine yer verecek olan Audi, 22 km/s hıza kadar dur-kalklarda bu teknolojiden faydalanarak yakıt tasarrufu sağlayacak. Turbo lagının da önüne geçen bu sistemin aracın teknik değerlerine ne denli yansıdığı ise kısa süre içerisinde göreceğiz. Şimdilik satış süreciyle ilgili de bir bilginin paylaşılmadığı 2019 Audi A6 Avant’ın kısa süre içerisinde fiyat ve diğer eksik detaylarıyla tekrar karşımıza çıkmasını bekliyoruz.
2019 Audi A6