Sektörün en büyük özel servislerinden birisi olan RS Servis’in CEO’su Ünal Ünaldı, ikinci el araçlar üzerindeki kullanıcı odaklı boya takıntısıyla ilgili açıklamalarda bulundu.
Türkiye’de 60 noktada hizmet veren, sektörün en büyük özel servislerinden birisi olan RS Servis‘in CEO’su Ünal Ünaldı, son dönemde ilginin arttığı ikinci el araçlar ve boya konusu ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Merdiven altı araç satışı yapan yetkisiz galeriler sebebiyle yıllar içerisinde boya takıntısının ortaya çıktığına dikkat çeken Ünaldı, 2000’lerin başı itibariyle ikinci el pazarında ortaya çıkan “boyasız araç” konusunda çok yanlış bir algının oluştuğunu söyledi. Trafikteki araç yaşının 12,8 olması ve boyasız araç bulmanın çok zorluğu, boyasız araçlarda da fahiş fiyat etiketlerini beraberinde getiriyor.
Ünaldı’nın süreçle ilgili açıklamaları şu şekilde; “TSE belgeli oto ekspertiz firmalarının piyasaya girmesiyle son 10 yılda ikinci el araçlardaki güven sorunu bir nebze aşılmış durumda. Fakat fabrika kalınlığından daha kalın atıldığı için boyalı denilerek bir aracın değerinin düşmesi algısı çok yanlış. Standartlara uygun, kurumsal firmaların yaptığı boya işlemi aracın değerini düşürmez, artırır. Avrupa’da boyalı bir araç, boyanmamış bir araçtan çok daha değerlidir, çünkü boyası yenilenmiş, araca yeni bir görünüm katmıştır. 7 yaş sonrasında hemen her aracın boyasında deniz kenarlarında iyotlu hava, kışın zemine atılan kimyasallar sebebiyle paslanma, matlaşma meydana gelir. 2 yıl boya garantisi veren kurumsal servislerde boyası yapılan araçları rahatlıkla satın alabilirsiniz.”