Sevilen YouTube özelliğinde dikkat çeken yeni dönem

01 Aralık 2018 18:00

Dünyanın en büyük video platformu YouTube, bünyesinde bir Hikayeler özelliği taşıyor. İşte bu özellikle alakalı önemli bir gelişme var.

Snapchat tarafından hayatımıza sokulan Hikayeler kavramı, Facebook‘un hamleleriyle özellikle Instagram üzerinde çok popüler hale geldi. Hikayeler özelliği artık hemen her sosyal medya kanalında yer alıyor ve bunlar arasında YouTube da yer alıyor. 2017 Kasım ayından bu yana kullanımda olan ve Abonelikler sayfasının en üzerinde yer alan Hikayeler, artık daha fazla kanal sahibine açılıyor. Daha önce belirli büyük içerik üreticilere açık olan özellik, sonunda çok daha geniş bir kitleyi kapsama alanına alıyor. Açıklandığı kadarıyla 10 bin üzerinde abonesi olan her kişi artık aboneleriyle hikaye paylaşımı yapabiliyor. Özelliğin kullanımını oldukça artıracak özellik, diğer platformalardan biraz daha farklı çalışıyor. YouTube Hikayeler’i paylaşıldıktan 24 saat sonra değil 7 gün sonra kayboluyor. Paylaşım yapacakların bunu mutlaka dikkate alması gerekiyor.

YouTube yeni bir reklam hamlesi üzerinde de çalışıyor

Firma, video içerisinde çıkan birden fazla reklamın izleme deneyimini bozmasını azaltmak adına yeni bir yol geliştiriyor. Bu yeni yolda videonun hemen başında art arda iki adet geçilebilir reklam gösteriliyor. Bu iki reklam izlendikten sonra videonun geri kalanında daha az reklam (Yüzde 40 oranında) karşınıza çıkıyor. Böylelikle videoların reklamlar ile bölünmesini azaltmayı hedefleyen firma, yeni altyapıda reklam erişiminin tam yüzde 8 ila 11 seviyesinde artcağını belirtiyor.

İlginizi Çekebilir

Çok merak edilen yeni Huawei Mate 20 ailesi

Paylaş