Sınıfında güç/ağırlık oranıyla fark yaratan Aprilia Tuono 660, İtalyan üreticinin seçenekleri artırılmış ürün gamında öne çıkacak.
Geçtiğimiz şubat ayı içerisinde RS 660 üzerinden attığı Türkiye hamlesiyle gündemimize gelen Aprilia, sezon öncesinde güçlü ürün gamı oluşturmaya devam ediyor. Spor naked sınıfının en iyi ağırlık – güç oranına sahip olan ApriliaTuono 660, yarış dünyası için üretilmiş olan Aprilia V4’ün şasi mimarisi üzerine oluşturulmuş tasarımıyla öne çıkıyor. Modelin aynı zamanda kompakt boyutu, tek veya yolculu kullanımı, manevra kabiliyeti ve donanım özellikleriyle de şehir içi kullanımları eğlenceli hale dönüştürüyor. Tuono 660; sürüş modları ve güvenli sportif sürüş özelliklerini içeren gelişmiş teknolojisiyle, Aprilia RS 660’ın ardından yeni nesil motosiklet tutkunlarının ihtiyaçlarını fazlasıyla karşılıyor. Ülkemizde 129 bin 900 TL’lik fiyatıyla satışa sunulan model, renk-grafik kombinasyonlarıyla da kullanıcıların dikkatini çekmeye çalışacak.
Geniş bir kullanıcı kitlesine hitap etme iddiası taşıyan Tuono 660, görünümüyle spor naked modellerden ayrılıyor. Modelin üst grenajında DRL profil ile çevrelenen LED far ünitesi özgün bir görünüm sunuyor. Profiller içerisinde yer alan sinyal lambalarıysa, ön bölümün kompakt yapısını tamamlıyor. İdeal sertlikteki dolgu malzemesiyle konforlu bir oturum sunan sele, aynı zamanda yanları inceltilmiş formuyla ayakların yere basmasını ve manevraları kolaylaştırıyor. Tuono 660’da isteğe bağlı olarak yolcusuz tek koltuklu kuyruk tasarımı da sunuluyor. Motorun altına yerleştirilen egzoz, yolcu ayak desteklerini daha iyi konumlandırarak daha fazla hareket özgürlüğü kazandırıyor. Gövdeye ideal bir şekilde entegre edilmiş yakıt deposu 15 litre kapasite sunuyor. Aprilia’nın en sportif modellerinde olduğu gibi Tuono 660’ta da; aynalar, yolcu ayak destekleri ve plaka braketi gibi pist kullanımında gerekli olmayan tüm unsurlar hızlıca sökülebiliyor. Tuono 660’ın salıncak kolu, hafif ve minimalist bir yapı oluşturmak adına doğrudan motora yönlendiriliyor. Ek bağlantıya gerek duymayacak şekilde montajlanan ayarlanabilir amortisörler ise ağırlık avantajına katkı sağlıyor.
2007 yılında elektronik gaz kelebeği kontrolünü sunan ilk üretici konumunda olan Aprilia, yeni Tuono 660’da da yine öncü teknolojileri kullanıyor. Tuono 660; daha fazla performans ve daha fazla güvenlik için sınıfının en kapsamlı elektronik sistemleriyle donatılıyor. Üst düzey yarışlarda geliştirilen ve motosiklet dünyasındaki en gelişmiş sistem olarak gösterilen APRC (Aprilia Performance Ride Control), Tuono 660’ın performans keyfinin güvenle çıkarılmasını sağlıyor. APRC kapsamındaki Aprilia Traction Control (ATC) ayarlanabilir çalışma prensibiyle sportif sürüşleri destekliyor. Aprilia Wheelie Control (AWC) ayarlanabilir tekerlek kaldırma kontrol sistemi olarak yol ile temasını yumuşatıp dengeliyor. Aprilia Cruise Control (ACC) sürüş hızını belirlenen hızda sabit tutuyor. Aprilia Engine Brake (AEB) ayarlı yapısıyla yavaşlarken motor frenini yönetiyor. Aprilia Engine Map (AEM) ise motor karakteristiğini ve güç üretimini ayarlıyor.