reklamı kapat

POPÜLER

Aston Martin

Sıcaklık artıyor; Aston Martin yeni nesil V6 motorunu tanıttı!

1968’den beri Aston Martin cephesinin ilk şirket içi ürettiği, hacmi 3.0 litre olan çift turboşarjlı V6 motor dikkat çeken özellikleri ile tanıtıldı.

İngiliz menşeli spor otomobil üreticisi Aston Martin, 2022’den itibaren Aston Martin Valhalla’dan başlayarak, başlangıçta yeni bir orta motorlu spor otomobilinde kullanılmak üzere şirket içi tasarlanan V6 motorunun ayrıntılarını paylaştı. 1968’den beri İngiliz markasının şirket içi tasarlanan ilk motoru olan kod adı TM01, ismini Aston Martin’in 50’li ve 60’lı yılların ünlü mühendisi ‘Tadek Marek’ten alıyor. Tadek Marek motoru yaratma yolunda ilerlerken, motor dyno üzerinde bir dizi kapsamlı testten geçti. Testler sırasında da oldukça dikkat çekici görüntüler oraya çıktı. Bugün 3.0 litrelik turboşarjlı V6 olarak onaylanan motor aynı zamanda güç aktarma organı elektrikli hale getirecek. Bu, motorun ilk günden itibaren geliştirilmesinde kilit rol oynuyor. Gösterilen testlere paralel olarak Aston Martin, komple ünitenin satışta Aston Martin serisinde en güçlü olmasını sağlayacak yeni bir hibrit sistemler serisi geliştiriyor. Bu aktarma organının her bir uygulaması için nihai güç ve tork değerleri, hizmete alındığı her ürünün istenen özellikleri ile belirlenecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Aston Martin son dönemde çok dikkat çekiyor

Markanın ilk orta motorlu hiper otomobili olan Valkyrie’nin ardından bu projeye öğrenilen birçok gelişme doğrudan uygulandı. Sonuç olarak, ‘sıcak V‘ yapısına sahip motoru geliştirme kararı, bu kompakt motorun 200 kg’dan daha düşük ağırlığa sahip olmasına izin veren konfigürasyonla başlangıçtan itibaren açıktı. Elektrik sisteminin avantajları ile birlikte daha yüksek motor hızları, orta motorlu bir spor otomobilin performans özelliklerini aşırı düzeyde sunuyor. Doğal olarak, motor doğrudan sürücü kabininin arkasına yerleştirilecek ve mümkün olan en düşük ağırlık merkezini garanti etmek için kuru karter sistemi ile donatılacak. Sistem ayrıca limitli, yüksek hızlı virajlarda olağanüstü yağlama performansı sağlıyor. Bu güç aktarma organının açık niteliğine rağmen, motor Euro 7 için gelecekteki tüm emisyon gereksinimlerini karşılayacak şekilde tasarlandığı da söyleniyor.

İlginizi çekebilir

Suzuki Jimny ve Swift başrolde; Tokyo için yeni projeler tanıtıldı!