Ekspertiz işlemleri sonrası sıfır kilometre araçlarda ortaya çıkan kusurlar kullanıcıları mağdur ederken, araçlara yapılan donanım odaklı işlemler de sıkıntı yaratabiliyor.
Belirli aralıklarla Türkiye’de gündem olarak karşımıza çıkan ” Sıfır kilometre araç boyalı-hasarlı çıktı!” haberleriyle ilgili kapsamlı bir çalışma paylaşıldı. Ekspertiz sektörünün kurumsal isimlerinden birisi olan Pilot Garage tarafından paylaşılan verilerde, şirketin sadece kendi içerisindeki kayıtlarda 1500 sıfır kilometre araçtan 100’ünde boyalı parça tespit edilmesi dikkat çekiyor. Konuyla ilgili kullanıcılara uyarılarda bulunan Pilot Garage Genel Koordinatörü Cihan Emre, tüketicilerin sıfır kilometre araç satın alırken de dikkatli olması gerektiğini ifade etti.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Sıfır kilometre araçlara yaptırılan kalitesiz uygulamalar uzun vadede sorun yaratıyor
Artan talep, tedarik zinciri problemleri ve çip krizi sebebiyle sıfır kilometre araç pazarında da birçok problemle karşılaşıldığını dile getiren Emre; “Birkaç sene önce gönül rahatlığıyla satın alınan sıfır kilometre araçlarda, artık ticari kaygılar üst düzeye çıktığı için hiç olmadığı kadar problemlerle karşılaşmaya başladık. Stoklanan sıfır araçlar çekiciden düşebiliyor, nakliyesinde park kazaları yaşanabiliyor, dolu yağışına maruz kalabiliyor. Ekstra aksesuar adı altında satılan seramik kaplama, cam filmi, tampon eki gibi işlemler amatör tekniklerle yapılıyorsa araç tekrar boyanmak zorunda kalabiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Dahası donanımsız araçların albenisi artırmak için yan sanayi deri döşeme yapılırken 4 kapının sökülüp tekrar takıldığı araçlara şahit olduk. Böyle bir aracı gelecekte satışa çıkardığınızda ekspertizde 4 kapı sök-tak/değişen çıkacak, ki 30-40 bin TL değer kaybı demek. Günümüzde satıcılar şeffaf yaklaşmadığı için sıfır kilometre bir otomobil satın alırken tüketicilerin dikkatli olmasını ve gerektiğinde TSE belgesine sahip kurumsal markalarda ekspertiz yaptırmasını tavsiye ediyoruz.” şeklinde konuştu.