Her türlü şikâyet için bir merkez olan Şikayetvar, 2022’nin ilk yarısında en çok aranan markaları ve fazlasını açıkladı.
Kendisini bir “çözüm platformu” olarak tanıtan Şikayetvar, 2022’nin ilk 6 ayı için verilerini açıkladı. Tüketicilerin satın alma kararında nelerin öncelikli olduğuna, en çok şikâyet edilen sektörlere ve Şikayetvar’da en çok merak edilen markalara yer verilen raporun ilk kısmı şöyle oldu: “2022’nin ilk yarısında haziran ayında şikayetler zirve yaparken, 204 bin 485 şikâyet ile şikâyetin en çok geldiği gün pazartesi oldu. 9 bin 62 şikayetle 27 Haziran 2022 tarihi en çok şikâyet yazılan tarih olurken şikayetler en çok saat 14.00’da yazıldı. 2022’nin en çok ziyaret edilen ayı haziran olurken ilk 6 ayda Şikayetvar’ı aylık 18 milyonun üzerinde kullanıcı ziyaret etti. Verilere göre platformda 37 sektörde toplam 147 bin 171 marka yer alıyor.”
Yapılan açıklamaya göre yılın ilk 6 ayında Şikayetvar’da sayfası en çok aranan marka 1 milyon 683 bin 653 sayfa görüntülenmesiyle Instagram oldu. Instagram’ı, Xiaomi, Trendyol, Türk Telekom ve Akbank izledi. Bu firmalar direkt olarak en çok şikâyet alan markalar olarak aktarılmıyor ancak Şikayetvar içerisindeki aramaların çok da başka bir anlamı bulunmuyor.
Firmanın raporuna göre Şikayetvar’a 2022’nin ilk 6 ayında toplam 717 bin 663 yeni üye katıldı. Toplam üye sayısı 8 milyon 392 bin 452’ye ulaştı. Tüketicilerin bir referans kaynağı olarak başvurduğu ve satın alma kararıyla ilgili araştırma yaptığı Şikayetvar’da yılın ilk 6 ayında toplam 220 bin 486 şikâyet çözüme kavuştu. Firma ayrıca şunları aktardı:
“Şikayetvar verilerine göre 2022’nin ilk yarısında müşterisini en çok dinleyen ve memnuniyet oranı en yüksek olan sektör geçtiğimiz yıl olduğu gibi yüzde 58’lik çözüm oranıyla anne-bebek-çocuk sektörü oldu. Bu oran kargo ve nakliyat sektöründe yüzde 54, emlak ve inşaat sektöründe yüzde 50’ye ulaştı.
193 bin 763 şikâyet sayısıyla e-ticaret sektörü 2022’nin ilk altı ayında en çok şikâyet alan sektör oldu. E-ticaret sektörünü 161 bin 351 şikâyet sayısıyla finans sektörü izledi. İletişim (115 bin 557), internet (93 bin 543) ve kargo (87 bin 71) sektörleri ilk 6 ayda Türkiye’nin en çok şikâyet edilen sektörleri olarak öne çıktı. Geçtiğimiz dönemde en çok şikâyet edilen sektör sırasıyla şöyleydi: E-ticaret, finans, internet ve kargo.
E-ticaret sektörünün alt kırılımları incelendiğinde pazaryeri siteleri, yemek siteleri ve market alışveriş sitelerinin bu alanda en çok şikâyet edilen kategoriler olduğu göze çarpıyor. 2022’in ilk 6 ayında en çok şikâyet edilen bir başka sektör olan finans sektöründe özel ve kamu bankaları tüketicilerin sorun yaşadığı kategoriler oluyor. Yine aynı sektör başlığı altında yer alan e-cüzdan – elektronik para uygulamaları şikayetleri bu dönemde artış gösteriyor İnternet sektörünün altında yer alan sosyal medya uygulamaları bu dönemde en çok şikâyet edilen kategori olarak öne çıkıyor.
Nüfus ortalamasına göre 2022’nin ilk 6 ayında Muş binde 1,25 ile şikâyet yoğunluğu en az şehir oldu. Muş’u sırasıyla Adıyaman, Hakkâri ve Kars izledi. Şikayetvar verilerine göre bin kişi başına düşen şikâyet sayısına göre 56,9 şikâyet yoğunluğuyla Türkiye’nin en şikayetçi ili İstanbul oldu.”