Şikayet platformu Şikayetvar, bugün yaptığı açıklamada elektrikli araç şikayetlerinin yüzde 117 arttığını bildirdi.
Şikayetvar, bu konuda yaptığı açıklamada tam olarak şunları aktardı: “Elektrikli araçlar, dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla yaygınlaşıyor. TÜİK verilerine göre, elektrikli otomobillerin kayıtlara girdiği ilk yıl olan 2011’de 24 elektrikli aracın kaydı bulunurken bu sayı 2018’de 952’ye ulaştı. Bu sayı 2021’de 6 bin 267’ye, 2022’de 14 bin 552’ye ve 2023’te 80 bin 43’e yükseldi. Geçen yıl sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı elektrikli otomobillerin sayısı 2023’e göre, yüzde 129,6 artarak 183 bin 776 oldu. Satışların bu ölçekte artması, şikayetleri de beraberinde getirdi. Şikayetvar verilerine göre, elektrikli araçlara yönelik şikayetler 2025’in Nisan ayı ile bir önceki yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında yüzde 117 artış gösterdi. Bu artış yalnızca yıllık değil; son bir ayda yüzde 46, son bir haftada ise yüzde 69 seviyelerinde kaydedildi. Veriler incelendiğinde sorunun sadece elektrikli araçlarla sınırlı olmadığı gözlemleniyor. Şarj istasyonlarıyla ilgili şikayetleri de aynı paralellikte yükseliyor. Şikayetvar verilerine göre, şarj istasyonlarına dair şikayetler de son bir yılda yüzde 55, son bir haftada yüzde 50 oranında arttı.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirkete göre elektrikli araç kullanıcılarının en sık karşılaştığı sorunlar:
- -Gerçek kullanımda beklenen menzilin tutmaması
- -Şarj istasyonlarıyla uyumsuzluk ve bağlantı kesintileri
- -Yazılım güncellemeleri sonrası artan teknik problemler
- -Yetkili servis sayısının azlığı
- -Servis randevularında uzun bekleme süreleri ve dönüş eksikliği
- -Satış sonrası müşteri hizmetleri yetersizliği
- -Kampanyalı satışlarda fiyat değişikliği ve şeffaflık sorunu
Şarj istasyonlarıyla ilgili en çok şikayet edilen konular ise şunlar:
- -Şarj istasyonlarının azlığı
- -Bozuk ya da çalışmayan istasyonlar
- -Şarjın ortasında sistemin durması veya bağlantının kopması
- -Yoğunluk ve randevu almada yaşanan sorunlar
- -KWh başına ücretin beklenmedik şekilde artması
- -Mobil uygulama ve ödeme problemleri
- -Uygunsuz lokasyonlar ve eksik bilgilendirme