KABUSUN BAŞLADIĞI YER
Öncelikle şu yanlış anlamayı bir kaldıralım. Silent Hill Shattered Memories kesinlikle bir yeniden yapım değil; bu bir yeniden yorum. Oyun önceden algılandığı gibi 10 yıl önce çıkan ilk Silent Hill oyunu gibi aynı düzlemi izleyerek gitmiyor. Sadece bazı isimler tutuyor o kadar. Shattered Memories’de radikal değişiklikler var. Bunlardan en dikkat çekici olanı düşmanlarla kapışmanın tamamen kaldırılmış olması. Şaşırtıcı, değil mi? Kesinlikle öyle. Yani Shattered Memories’de karşınıza bir düşman çıktığı zaman silahınızı kullanamıyorsunuz. Aslına bakarsanız bir silahınız da yok, asla da olmayacak. Bir düşman gördüğünüz zaman yapabileceğiniz tek bir şey var: Kaçmak! Bu tercihin oyuna zarar verdiğini düşünenler çıkabilir ancak çaresizlik ve yalnızlık hissiyatını sonuna kadar yaşadığınız bir gerçek. Düşünsenize, korkunç yaratıklar iğrenç sesler çıkararak yanınızda dolanıyorlar ama siz saklanmaktan ve kaçmaktan başka bir şey yapamıyorsunuz. Oyunda WiiMote’u iki temel şekilde kullanabiliyorsunuz. Fener olarak kullandığınız zaman -ki oyunun çok büyük bir kısmını bu şekilde oynuyorsunuz- WiiMote’u tuttuğunuz bölge aydınlanıyor. Oyunda ipuçlarını toplamak içinse cep telefonunuzu kullanıyorsunuz. WiiMote’unuz bu görevi de layıkıyla yerine getiriyor. Cep telefonunuzun kamerasıyla ipucu toplamak istediğiniz zaman WiiMote’u o bölgeye tutmanız yeterli. Oyunun en korkunç anları da bunu yaparken ortaya çıkıyor, onu da belirteyim. Çıplak gözle görünmeyen türlü varlıklar cep telefonu kamerasında belirebiliyorlar. Önceki Silent Hill oyunlarını denemiş oyunlar yaratıkların yaklaştığı zaman çıkardıkları statik sesleri hatırlayacaklardır. Bilmeyenler için şöyle anlatalım, Silent Hill oyunlarında yaratıkların ne kadar uzaklıkta olduklarını anlamak için yanınızda bir radyo taşıyordunuz. Bu radyodan gelen garip statik sesleri duymaya başladığınız anda gerilmeye başlıyordunuz çünkü her an, her yerden çıkabilecek bir mahlukatı beklemeye başlıyordunuz. Geliştirici ekip Climax, Shattered Memories’de bunu öyle bir kullanmış kihayran olmamak elde değil: Bu korkunç statik sesler WiiMote’un üzerindeki küçük hoparlörden geliyor. Bu üzerinizde öyle bir etki uyandırıyor ki tırsmamak elde değil, gecenin karanlığında evinize kapanmış Shattered Memories oynarken alışık olmadığınız bir yerden, yani avucunuzdan bu sesi duymak oyunun yarattığı etkiyi ikiye katlıyor. Müthiş bir buluş. Bu bağlamda oyunun serinin köklerine dördüncü ve beşinci oyundan çok daha bağlı olduğunu söyleyebiliriz. İnanılmaz bir psikolojik etki bırakıyor üzerinizde.
BUZDAN HAYALLER
Oyun hayli yaratıcı… Tekdüze bir şekilde ipuçlarını toplayıp ilerlemeye çalışmıyorsunuz sadece. Lanetli kasaba oyunu nasıl oynadığınıza ve verdiğini kararlara göre değişkenlik gösterebiliyor. Senaryo anlatımı da diğer Silent Hill oyunlarındaki gibi girift ve kafa karıştırıcı. İçinden çıkmak için biraz saksıyı çalıştırmalısınız. İngilizce bilginiz de ortalamanın üzerinde olmalı. Özellikle değişen tasarım icabı önceki oyunlarda etrafa dağılmış olan not kağıtlarını ve diğer okunacak unsurları bulamıyorsunuz. Bunun yerine daha dikkatli dolaşıp cep telefonu ile ipucu toplamak durumundasınız. Ayrıca cep telefonunuzdan mesaj gönderebiliyor, mesaj alabiliyorsunuz. Elbette ki tüm bunları oyunda ilerlemek ve kızınız Cheryl’ın başına neler geldiğini öğrenmek için kullanacaksınız.
İLAÇLARINI ALDIN MI HARRY?
Oyun Silent Hill ve psikiyatrın odası arasında gidip geliyor. İlginç, değil mi? Bizce de öyle. Zaten oyun açıldığı zaman kendinizi bir psikiyatr koltuğunda buluyorsunuz ve size bir psikolojik test uygulanıyor. Oyunun gidişatı, doldurduğunuz bu teste göre değişiklik gösteriyor. Senaryo anlatımı da psikiyatrın odası ve kasaba arasında gidip geldikçe gerçeklik algınızı ufak ufak yitirmeye başlıyorsunuz.
BU KEZ DURUM FARKLI
Açıkça söylememiz gerekiyor ki Silent Hill serisi uzunca bir süre önce cazibesini yitirmeye başlamıştı. Köklerinden yavaş yavaş kopmaya başlayan oyun psikolojik gerilim / korku unsurlarını hafifletip yerini biraz daha yoğun aksiyona bırakmıştı. Bu kez durum çok farklı; Shattered Memories yıllar önce bu lanetli kasabayı sevmemizi sağlayan her şeyi içinde barındırıyor. Eğer Wii’niz için ciddi oyun bulmakta güçlük çekiyorsanız mutlaka denemelisiniz.
ARAŞTIRIN
KAÇIN
UNUTMAYIN
DİNLEYİN
OYNAYIN
OYNANABİLİRLİK
-4YILDIZ-
GRAFİK
-3YILDIZ-
EĞLENCE
-4YILDIZ-
SES – MÜZİK
-5YILDIZ-
YAPIMCI
CLIMAX STUDIOS
DAĞITICI
KONAMI
PLATFORM
Wii, PSP, PS2