Genetik mirasın ikinci temsilcisi efsaneye yakışır değerleriyle hiper otomobilleri geride bırakıyor.
Mısırınızı patlatmak için mutfağa koyuldunuz. Bir yandanda daha önceden izlemiş olduğunuz ve hayatınızda iz bırakan favori filminizin DVD’sini cihaza yerleştirmiş bir şekilde bekletiyorsunuz. Herşey hazır ve “Oynat” tuşuna basıp filme başladınız, favorileriniz arasında olan film geriye sayarak başladı; 3 2 1 Motor! Ford için GT’nin yeniden hayata geçme süreci bu kadar heyecanlı ve bir o kadar keyifli oldu. Arka arkaya kazandığı LeMans başarılarıyla Ford tarihine damga vurmuş ve çoğu kişinin favori otomobili olan GT’nin ikinci jenerasyon üretimine başlayan marka yetkilileri bugün bu canavarın etkileyici teknik değerlerini paylaştı. Sonuç mu? Takdire şayan!
Yaklaşık 10 gün önce 2017 GT için geliştirdiği özel sürücü ekranını tanıtan Ford, bugün karşımıza GT’nin uzun bir süredir merak edilen teknik değerleriyle çıktı. Markanın geliştirdiği EcoBoost teknolojisinden güç alan GT, teknik değerleriyle birlikte Kanada’da yer alan Calabogie Motorsports Park pistinde elde ettiği dereceyle Ferrari ve McLaren gibi devleri geride bırakmayı başardı.
Ford GT’de 3.5 litre hacimli V6 motor görev yapıyor. Ford bugün bu küçük motordan 647 beygir güç ve 746 Nm tork değeri gibi etkileyici değerlerin elde edildiği bilgisini şüphesiz büyük bir zevkle paylaştı. Bu değerlerin derinine indiğimizdeyse GT’nin 647 beygirlik maksimum gücünü 6.250 devirde, 746 Nmlik maksimum torkunuysa 5.900 devirde verebildiğini görüyoruz. 3.500 devire geldiğinizdeyse 671 Nm’lik tork değeri çoktan ayağınızın ucuna gelmiş oluyor. 2017 GT’nin bir diğer etkileyici değeriyse maksimum hız ayağında. Ford, 3.5 litre hacimli V6 motoruyla GT’nin saatte 348 kilometre hıza erişebileceğini açıklama kısmındaki boşluğa eklemeyi ihmal etmedi. Peki tüm bu değerler ne anlama geliyor? Ford GT’de kullanılan bu makine, Ford’un ürettiği en güçlü motor ve en hızlı model olduğu anlamına geliyor.
Ağırlık/güç oranı ayağında da etkileyici değerlere sahip olan GT’nin toplamda sadece 1.360 kilogram olan ağırlığındaki orana baktığımızda 2.1 kg/hp gibi fazlasıyla tatminkar bir değer karşımıza çıkıyor. GT’nin, Calabogie Motorsports Park pistinde elde ettiği 2:09.8 dereceyle, Ferrari 458 Speciale ve McLaren 675LT gibi ciddi rakiplerini geride bırakmayı başardığı açıklandı. Modelle ilgili açıklamalarda bulunan markanın küresel ürün geliştirme şefi Raj Nair; “Ford GT tamamen performans üzerine kurulu bir otomobil. Kullandığımız karbon fiber mimarisiyle önemli derecede ağırlık kazanımı elde ettik ve bu değerleri aracın performans dinamiklerine olumlu etki edecek şekilde kullandık. Sonuç olarak ortaya çok daha hızlı bir otomobil çıkardık.” dedi. İkinci jenerasyon Ford GT, birinci jenerasyonun mirasını başarıyla taşıyacağını şimdiden belli etmeye başlarken otomobil tutkunları 50 yıllık bu DNA’nın yeni versiyonunu tekrar yollarda asfaltta göreceği için şimdiden heyecanlı.