Kullanıcıların karşısına çıkmadan önce üzerindeki son bilinmeyenleri de atan 2020 Opel Corsa, sürtünme katsayısı konusunda da devrimsel değişim getirecek.
Elektrikli olarak tanıtıldığı ilk günden beri geçirdiği devrimsel değişimle gündeme gelen 2020 Opel Corsa için geri sayım devam ediyor. Almanya’da 18.000 euro’nun altındaki başlangıç fiyatıyla satışa sunulacak olan altıncı jenerasyonla ilgili artık son hazırlıkların arifesindeyiz. Kaputun altıyla birlikte tasarım ve altyapıda da tamamen değişen Corsa, bunu verimlilik değerleriyle de ortaya koymaya devam ediyor. Stuttgart‘ta devam eden rüzgar tüneli testlerinden sonuçları paylaşılan otomobil, sınıfının en aerodinamik modeli iddiasını taşıyacak.
Corsa ile ilgili resmi kaynaklardan paylaşılan verilere baktığımızda, tünel testlerinde elde edilen sürtünme katsayısı değerinin 0,29 olduğunu görebiliyoruz. Bir önceki jenerasyona oranla hatırı sayılır oranda iyileşmiş olan bu rakam beraberinde daha az yakıt tüketimi ve karbon salınımı gibi avantajları getirecek. Mühendislerin bu dereceyi elde etmek adına araç dinamiklerinde ön plana çıkarttığı birkaç nokta olduğunu söyleyebiliriz. Bunlardan ilki ve görünmeyeni, aracın altına eklenen ve önden arka aksa kadar uzanan paneller. Hava akışını düzenlemeye yardımcı olan bu dokunuşu arkada konumlandırılan spoiler takip ediyor. Corsa’nın bu noktadaki diğer destekçisi ise “aktif ızgara” yapısı. Yüksek hızlarda ve motor soğutma ihtiyacına göre açılıp kapanabilir bölümlerden oluşan bu yapı, performans odaklı üst seviye otomobillerden alışık olduğumuz oldukça işlevsel dinamiklere sahip. İlk gösterimi eylül ayı içerisinde düzenlenecek Frankfurt Otomobil Fuarı’nda yapılacak olan yeni Corsa’nın teknik özelliklerine buradan ulaşabilirsiniz.
Opel Corsa-E