Sınıfın yakışıklısı; Citroen Berlingo incelemesi
TASARIM
Artık üçüncü jenerasyonuyla kullanıcılarla buluşan Berlingo’nun tasarım konusunda elde ettiği bu değişim aslında çok şaşırtıcı değildi. Burada kafaları kurcalayan temel nokta içerideki ekibin böylesine bir gövdede ne kadar radikal bir dönüşüme gideceği ve bu dönüşümün kullanıcı nezdinde nasıl karşılık bulacağı oldu. Nitekim burada kartlarını doğru dağıtan Citroen tasarımcıları, Berlingo’nun arka bölümünde LED ışıklandırma grubu dışında çok ciddi değişime gitmedi. Tüm dinamikleri ön bölüm üzerinden yürütülen Berlingo’nun aklımızdaki “acaba?” sorusuna, trafikte yanımıza gelip meraklı gözleriyle inceleyenler üzerinden bizzat kendisi tarafından verildi.
Dışarıdan ilk baktığınızda bir önceki jenerasyona göre daha yüksekte konumlandırıldığını hissettiğimiz Berlingo standartta 4,4 metre, XL versiyonunda ise 4,75 metre uzunluğunda. Bunların yanında 1,85 metre genişlik ve 1,81 metre yükseklik değerlerine sahip olan Berlingo’da bagaj hacmi ise 775 litre ile 1.050 litre olarak değişiklik gösteriyor. Arka koltukları yatırdığımızda boyu 1,8 metreye kadar olan kullanıcılar için kullanışlı bir yatak alanı olduğunu da söyleyebiliriz. Bagaj dışında hemen her noktayı saklama alanı olarak kullanılabilir şekilde geliştiren tasarımcılar, kabin içerisindeki 28 farklı eşya gözünde toplamda 186 litrelik ek bir saklama alanı sunmayı başarmış durumda. Bu da yeni aracı tanıyana kadar “işte bir göz daha!” cümlesini birkaç kez tekrarlama ihtimalinizi bir hayli artırıyor. Son olarak arka camın bağımsız olarak açılabilme geleneği, kullanıcıların en çok seveceği noktalardan birisi olmaya devam edecek.