reklamı kapat

POPÜLER

Sınıfın yakışıklısı; Citroen Berlingo incelemesi

 - Güncelleme: 01 Temmuz 2019 20:54

MOTOR – TÜKETİM

Mayıs ayı itibarıyla Türkiye pazarına giriş yapan Berlingo şu aşamada iki adet dizel ve bir adet benzinli motorla satışa sunuluyor. Şanzıman ayağında ise şimdilik sadece 5 ve 6 ileri değerli manuel üniteyi listede görebiliyoruz. Bizim test ettiğimiz versiyonda ise 1,6 litrelik dizel motora 5 ileri değerli manuel şanzıman eşlik ediyor. Bir önceki jenerasyondan da anımsadığımız bu motor 100 beygir güç ve 254 Nm tork üretirken normal koşullarda araçla rahat bir şekilde başa çıkabiliyor. Motorun genel karakteristik olarak ihtiyaçları karşılamada sorun yaratmayacağını söyleyebiliriz. Lakin bazı durumlarda aracın beklediğinizden daha fazla vites küçültme ihtiyacı hissediyor olması dikkatinizi çekebilir. Eğer performans konusunda biraz daha şüpheleriniz varsa, 130 beygir güç ve 300 Nm torkla gelen 1,5 litrelik dizel seçeneği de bir gözden geçirmenizi önerebiliriz. İşin tüketim kısmı ise iktisadi arayış içerisinde olanları mutlu edecek nitelikte. Şehir içi odaklı olarak ortalamada 6 litre seviyelerinde gezinen Berlingo, şehir dışına çıkıldığında çok rahat bir şekilde 4,5 litre seviyelerine erişebileceğinin sinyallerini bizlere verdi. 600 kilometreye varan yolcuğumuzun karma tüketimini ise 5,5 litre olarak verebiliriz. 1996 yılında başlayan macerasından bu yana tüm dünyada 3,3 milyona ulaşan satış adedine sahip olan Berlingo, küresel bazda bakıldığında C3’ün ardından markasının en çok satan modeli konumunda. Yeni jenerasyonda yapılan doğru hamlelerle yukarı çekildiğini gördüğümüz bu başarılı model, istikrarını korumada çok fazla zorlanmayacak gibi görünüyor. Özellikle sunulan renk kombinasyonlarını düşündüğümüzde, artık yeni bir kullanıcı kitlesi için yolun açıldığı da unutulmamalı.