Duster’ın daha uzun versiyonu olan Dacia Bigster görücüye çıkarıldı. Tasarımsal olarak sürprizin olmadığı araç, yüksek satış sayılarına ulaşabilir.
Dacia Bigster, 4,57 metre uzunluğunda ve 1,81 metre genişliğinde heybetli bir SUV modeli olarak karşımızda. Duster’dan yaklaşık 230 mm kadar daha uzun olan araç, şirketin güncel tasarımı dilini benimsiyor. Şirketin en büyük aracı olarak öne çıkarılan Bigster, beş kişilik bir seçenek ve kokpitinde iki farklı ekranı (10 inç dijital gösterge ve 10,1 inç ana dokunmatik ekran) bir araya getiriyor. Fiziksel butonların eksik edilmediği araç, en üst paketlerinde elektrikli bagaj kapağı, panoramik açılır tavan, kablosuz akıllı telefon şarjı, adaptif hız sabitleyici ve elektrikli ayarlanabilir sürücü koltuğu gibi özelliklerle beraber geliyor. Ana ekranının yanına bir telefon tutucu bölüm de eklenen Bigster için çok farklı motor seçenekleri sunuluyor. CMF-B mimarisi üzerine kurulan araç, “Hybrid 155” adı verilen en üst sürümde 107 beygirlik dört silindirli benzinli motoru, iki farklı elektrik motoru (50 beygirlik motor + yüksek voltajlı bir marş jeneratörü) destekliyor. Toplam 157 beygir güç sunan ve altı ileri otomatik şanzıman ile kombinlenen Hybrid 155 modelinde, tamamen elektrikli sürüş sunabilen hibrit sistemi desteklemek için 1.4 kWh kapasitesinde bir bataryaya yer veriliyor.
Araç için “TCe 140” motor seçeneği de sunuluyor. Burada turbo destekli 138 beygirlik 1.2 litre üç silindir ünite karşımıza çıkıyor. 48V hafif hibrit temelli motor, altı ileri manuel şanzıman ile kombinleniyor. “TCe 130” versiyonuyla dört çeker sunulan araç için LPG ile çalışan “ECO-G 140” versiyonu da bulunuyor. 1,2 litrelik üç silindirli turbo motoru temel alan ECO-G 140 için 1.450 km toplam menzil açıklanıyor. Bunun 50 litre benzin ve 49 litre LPG üzerinden mümkün olduğu açıklanıyor. Türkiye satışı net olmayan Dacia Bigster, henüz kaça satılacak belli olmuş değil.