Kullanıcı sayısı gün geçtikçe artan Instagram, şirketlerin de odak noktasında. Popüler sosyal medya aracındaki “iş odaklı” profil sayısındaki yükseliş dikkat çekici.
Popüler fotoğraf paylaşma uygulaması Instagram, kullanıcı sayısını gün geçtikçe artırıyor. Sadece hikayeler özelliği her gün 300 milyon aktif kullanıcıya erişirken, 500 milyon kullanıcı düzenli olarak her gün uygulamayı açıyor. Aylık aktif kullanıcı sayısı 800 milyon olarak belirtilen sosyal medya uygulaması iş odaklı profillerin de yeni favorisi gibi görünüyor.
Geçtiğimiz temmuz ayında 15 milyon aktif iş profili olduğu belirtilen Instagram bu sayıyı şimdi 25 milyona çıkarmış durumda. 5 ayda 10 milyon aktif iş profili kazanan fotoğraf paylaşım uygulaması, reklam verenler için dikkate değer veriler sunuyor. Instagram’ın paylaştığı veriler de oldukça ilgi çekici. Kullanıcılarının yüzde 80’inin bir iş profili takip ettiğini söyleyen sosyal medya uygulaması, 200 milyon kullanıcının her gün bir iş profilini ziyaret ettiğini kaydediyor.
Böyle bir ilgi karşısında kayıtsız kalmayan Instagram, kullanıcıların, özellikle küçük işletmelerin, profillerini daha başarılı hale getirmesi için çeşitli ipuçları da paylaşıyor. Ürün fotoğrafçılığından istatistik yorumlamaya kadar küçük ipuçları veren uygulama, işletmelerin başarılı olabilmesi için çabalıyor. Söz konusu ipuçlarına buradan ulaşabilirsiniz.
İşletmelerin en sevdiği ulaşım yöntemlerinden biri de Hikayeler’e reklam vermek ki otomatik olarak Hikaye sıranıza eklendiği için ulaşım adına fena da sayılmaz. Ancak “Fotoğraf açıklaması” kısmına hala link eklenemiyor oluşu bize göre hala bir sorun. Bir ürünü beğendikten sonra ya da paylaşılan gönderideki içeriğe ulaşmak için profil açıklamasındaki linke geri dönmek zorunda olmak açıkçası büyük bir külfet. Tabii Amerika’daki belli başlı iş profilleri fotoğraf üstünden etiketleyerek kullanıcıları satın alıma yönlendirebiliyor. Ancak her kullanıcı için geçerli olmaması bir parça can sıkıcı ne yazık ki.