Geçtiğimiz günlerde yıllık basın toplantısını düzenleyen Skoda, 2022 performansı ve yakın vade çalışmalarıyla ilgili önemli bilgiler paylaştı.
Geride bıraktığımız 2022 yılı odağında otomobil üreticilerinin kapsamlı performansları görünmeye devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde yıllık basın toplantısını düzenleyen Çekyalı üretici, bu etkinlikte yeni planlarını açıkladı. Tedarik zinciri ve Rusya’nın Ukrayna’yı işgali gibi devam eden zorluklara karşın geçtiğimiz yıl 731 bin 300 araç teslim ettiğini duyuran Skoda, önümüzdeki süreçte elektrik odağındaki atılımıyla satışlarını yukarı çekmek istiyor.
Markanın paylaştığı istatistikler arasında en dikkat çekenlerden birisi de şüphesiz model bazlı satış adetleri. Tablonun bu kısmına baktığımızda Octavia’nın 141 binlik seviye ile global olarak en çok tercih edilen model olduğunu görüyoruz. Octavia’yı 96 bin 300 adet ile Kamiq ve 94 bin 500 adetle Kodiaq izliyor. Yeni nesil Fabia ve tam elektrikli Enyaq iV modellerine de yoğun ilgi gösterildi. Batı Avrupa’da 377 bin, Orta Avrupa’da 148 bin, Çin’de 44 binin üzerinde araç satışı gerçekleştiren Škoda’nın ülke bazında en büyük pazarı ise 134 bin ile Almanya olarak masada.. Almanya’nın ardından 71 bin 200 ile Çek Cumhuriyeti, 51 bin 900 ile Hindistan geldi. Türkiye pazarı ise 18 bin 500 adet ile 10. sırada yer aldı. Aynı zamanda Çek marka Vietnam gibi deniz aşırı pazarlara da giriş yaparak büyüme potansiyelini artıracak.
Enyaq iV ürün gamı Skoda için yeni döneme umutla bakma konusunda çok önemli bir referans oldu. Kısa vadede artırılan versiyon seçeneklerine paralel olarak başarılı satış rakamları yakalayan Enyaq sonrası, markanın kısa dönem planları da atılımlarla geçecek. 2026 yılına kadar üç yeni elektrikli model daha sunacağını açıklayan marka, sıfır emisyonlu ürün gamını genişletmeye hazırlanıyor. Böylece giriş segmenti modellerden orta segment ve yedi kişilik araçlara kadar geniş bir elektrikli ürün yelpazesi sunulacak. Elektromobilite alanında büyümeye devam eden Škoda, ana fabrikası Mlada Boleslav’da bu yıl adapte edilecek ek üretim hatlarıyla günde 1500 adet batarya modülü üretecek. Sürdürülebilirlik çalışmalarını da artıran marka, küresel olarak daha çevreci yaklaşımlar kullanıyor. Son olarak Hindistan’daki Pune fabrikasında yeni kurulan solar tesis ile buradaki enerji tüketiminin yüzde 30’u güneş enerjisiyle karşılanabilecek.