Skoda Enyaq elektrikli otomobil için ipuçları paylaşıldı; peki modelden ne beklemeliyiz?

14 Şubat 2020 21:38

Markasının seri üretimdeki ilk elektrikli otomobil modeli olmaya hazırlanan Skoda Enyaq, kendinden önce gelen konseptler ve Volkswagen üzerinden belirli standartlara sahip.

İki gün önce resmi kaynaklar üzerinden ilk resmi duyurusu gerçekleştirilen Skoda Enyaq, markasının seri üretim niteliğindeki ilk elektrikli otomobili olmaya hazırlanıyor. Volkswagen grubu içerisindeki Çekyalı markanın önceki planlamalarını aklımıza getirdiğimizde çok da sürpriz olmayan bu hamle aslında bazı temel beklentiler üzerinden şimdiden bile değerlendirilebilir. Grup içerisindeki ortak elektrik platformu MEB üzerine geliştirilecek olan Enyaq eğer büyük bir sürpriz olmaz ise SUV sınıfındaki yarışta markasını temsil edecek. Volkswagen’in ID.3‘ün ardından ID.4 ile hazırlık içerisinde olduğu elektrikli ürün gamı çeşitliliğini de düşündüğümüzde rakamsal verilerin birbirlerine çok yakın seyretme ihtimali de bir hayli yüksek. Peki Enyaq’ı bu beklentiler içerisinde nereye konumlandırabiliriz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Skoda Enyaq, elektrikli otomobil altyapısıyla limitlerini dolaylı yoldan belirliyor

Enyaq ile ID ailesinin kesişmesi muhtemel rakamsal verilerinden önce Skoda’nın elektrikli model adına attığı adımları da hatırlamak gerekiyor aslında. Takvimlerimizi geriye sarıp 2017‘ye gittiğimizde Vision E adıyla tanıtılan tam elektrikli bir SUV modeli karşımıza çıkıyor. Tıpkı Enyaq’ta olduğu gibi bu konsepti de MEB üzerine geliştirip o dönem karşımıza çıkaran Skoda, modelde iki adet elektrik motoruna yer vermişti. Bu motorlar üzerinden 300 beygirlik güç ve saatte 180 kilometrelik maksimum sürat değerlerine sahip olan Vision E’nin tek şarj ile 500 kilometreye kadar menzil değeri vadettiği de dün gibi aklımızda.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

ID rozetiyle şu an resmi olarak karşımıza çıkan ilk seri üretim model olan 3’e döndüğümüzde de standartların aşağı yukarı benzer oranda seyrettiğini görüyoruz. Volkswagen tarafından Üç farklı versiyon halinde son kullanıcıya ulaştırılacak olan ID.3’ün sırasıyla 330, 420 ve 550 kilometrelik menzil paketleriyle tercih edileceği resmileşen rakamlar arasında. Şu sıralar prototip versiyonu üzerinden gündemde olan ID için var olan beklentilerin 300 beygir güç ve 550 kilometre menzil olduğunu da yeri gelmişken belirtmekte fayda var. Elektrik adına Çekyalı üretici tarafından atılan en son konsept odaklı adım ise Vision IV üzerinden oldu. MEB platformu üzerine geliştirdiği modelde 306 PS‘lik güç değeri açıklayan Skoda, 180 km/s’lik maksimum sürat, 5,9 saniyelik 0-100 ve 500 kilometrelik menzile de yine teknik tablo içerisinde yer verdi.

Tüm parçaları bir araya getirdiğimizde Enyaq için kenara not edebileceğimiz maksimum rakamsal veriler de menzil noktasında 480 ile 550 kilometre aralığında seyrederken, çift motorlu versiyon senaryosunda güç olarak 280 ile 300 beygirde konumlanıyor. Elbette ki 30 dakikalık hızlı şarj ile 289 kilometre menzil değerini de burada üst sıralara yazabiliriz. Önümüzdeki günlerde parçalarını bir bir görmeye başlayacağımız Enyaq ile ilgili gelişmeler LOG.com.tr’de olacak.

İlginizi çekebilir

Yenilikleriyle premium sınıfa meydan okuyan Volkswagen Touareg

Paylaş