Kendi içerisinde oldukça geniş bir yelpazeye ayrılan Skoda Enyaq iV, Volkswagen ID.4 ile birlikte satışlarda başı çekiyor.
Skoda’nın yeni dönemdeki elektrik rekabetine öncü olarak gönderdiği ilk modeli olan Enyaq iV, çok kısa sürede kendi içerisinde ciddi bir yelpazeye yayıldı. Standart versiyonların ardından Sportline, Coupe ve vRS gibi farklı kitlelere erişebilecek seçeneklerin de aileye eklenmesi, grubun en geniş kapsamlı modellerinden birini karşımıza çıkartıyor. Bu çeşitlilikle birlikte tasarım ve teknik olarak da beklentileri karşılayan bir kombinasyona sahip olan Enyaq iV, satış adetlerinde yakaladığı başarıyla adım adım tırmanışını sürdürüyor. Volkswagen ID.4’ün ardında grubun en çok satan ikinci elektriklisi olarak “Temmuz 2022″yi kapatan Skoda Enyaq iV, yılın genel tablosunda da yükseklerde seyrediyor.
Geride bıraktığımız temmuz ayının elektrikli otomobil satışlarına baktığımızda, Enyaq iV ailesinin Fiat 500 E ve Volkswagen ID.4’ün ardından Avrupa’da üçüncü sırada olduğunu görüyoruz. Bu periyotta 4.654 adetlik satışı kayıtlara geçen ürün gamı ile ID.4 arasında 232 adetlik fark karşımıza çıkıyor. Avrupa’da geçtiğimiz ayın lideri olan Fiat 500 E ise 5.053 adetlik seviye ile öne çıkıyor. Satış adetlerine yılın ilk ayından itibaren ele alarak baktığımızda ise Enyaq iV ailesinin 26.908 adetle beşinci sırada kendisine yer açtığını görüyoruz. Önümüzdeki süreçte daha uygun fiyatlı kompakt modellerle kullanıcılara çözümler sunacak olan Skoda, üst sıralara daha fazla üye gönderebilir. Avrupa’da yılın en çok satan elektrikli otomobillerinin güncel verileri ise şu şekilde;
Tesla Model Y – 47.003
Tesla Model 3 – 40.679
Fiat 500 electric – 38.213
Volkswagen ID.4 – 28.669
Skoda Enyaq iV – 26.908
Peugeot e-208 – 26.602
Renault ZOE – 24.502
Ford Kuga PHEV – 24.137
Kia Niro EV – 23.981
Hyundai Kona Electric – 23.969
Çekyalı üretici Enyaq iV sonrasında oluşturucağı tamamen elektrikli yeni bir ürün gamı için de hazırlık yapıyor. Saatler önce Vision 7S konseptiyle yepyeni bir tasarım ve marka kimliğini lanse eden Skoda, logosunu da sürdürülebilirlik ve elektromobilite odağında modernize etmeye hazırlanıyor. Markanın yeni nesil logo ve tasarım planlamasıyla ilgili detaylara haberimizden ulaşabilirsiniz.