Sleeping Dogs incelemesi

16 Ekim 2012 14:05


HIRSIZ-POLİS
Açık uçlu oyunlardaki bir diğer sorunsa her zaman için canlı bir çevre yaratmaktır. Fakat hiç abartmadan söyleyebiliriz ki Sleeping Dogs’un Hong Kong’u, şimdiye dek gördüğümüz en canlı şehirlerden biri. Ve geliştiriciler şehri canlı tutabilmek adına sadece kozmetik unsurlar değil, son derece işlevsel ve oynanışa dair unsurlar da kullanmış. Evet, işlerine giden insanlar, sokaktaki festival dansçıları gibi saymakla bitmeyecek detaylar oyunun atmosferine tavan yaptırıyor ancak diğer yandan sokaktaki insanların hikaye ile alakalı konuşmalarına şahit olabiliyorsunuz. Kısacası şehir sadece bir vitrin değil, içine dahil olabileceğiniz bir oyun alanı sunuyor size. Burada oyuna getirebileceğimiz en büyük eleştiri karakter modellerinin ve animasyonlarının beklentilerin altında kalması. Özellikle karakterler konuşurken suratları o kadar donuk ki bunca güzelliğin içindeki bu yapaylık batıyor size. Yine benzer bir sorun da animasyonlarda yaşanıyor. Maalesef oyunun grafikleri güzel olsa da karakter kaplamaları bayat ve animasyonlar da kütük gibi.

SİRENLER SUSSUN ARTIK!
Oyuna hakkını vermemiz gereken bir diğer nokta da araç kullanımı. Oyunda motosiklet, otomobil ve çeşitli deniz araçlarını kullanabiliyorsunuz. Araç kullanımı ne çok gerçekçi ne de çok uçuk. Eğlence ve gerçekçilik arasında anlamlı bir çizgi tutturulmuş ve oyunun genel olarak zaten iyi olan kontrolleri burada da bir falso vermiyor. Zaman zaman oyun sizi oldukça zorladığı için araç kullanımında kontrollerin aksaması oyunu çekilmez bir hale getirebilirdi çünkü bazen bir yandan polisten kaçıp diğer yandan birini yakalamaya çalışıp bir yandan da etrafa ateş etmeniz gerekebiliyor. Gözünüz korkmasın: İhtiyacınız olan tek şey el alışkanlığı. Tüm bunların yanında Sleeping Dogs etrafta ölüm saçtığınız oyunlardan pek değil. Bu oyun daha çok hikayesi dahilinde oynandığında güzelleşen, etrafın farkında kaldıkça daha çok eğlenebileceğiniz bir oyun. Bu nedenle oyunun karakterini bulmuş olduğunu söyleyebiliriz. Bir Saints Row ya da Just Cause hareketliliği beklemeyin; Sleeping Dogs daha ciddi takılan, daha oturaklı bir oyun olmuş. Oyunu E3 fuarında çok daha arcade havasında bulmuş olmamıza rağmen, oyunun kendi içindeki mantık örgüsünü gördükten sonra etkilendiğimizi söyleyebiliriz.

YILIN SON BOMBALARINDAN
Sleeping Dogs 2012’nin bombalarından biri olmayı başarıyor. Görev yapılarının çeşitliliği, mini-oyunları, şehrin zenginliği ve kontrollerin duyarlı olması gibi unsurlar, Sleeping Dogs’u kalburüstü oyunlardan biri yapmaya yetiyor. Oyuna getirdiğimiz yegane eleştiri olan karakter model ve animasyonlarının vasat olması durumu keyfimizi çok kaçıramadı çünkü bu oyun genel manzaraya odaklanan ve hikayesi için oynanması gereken bir oyun. Mutlaka denemenizi öneriyoruz.

Sayfa: 1 2 3 4

Paylaş