30 yıla yaklaşan macerada yepyeni bir döneme geçişi simgeleyen Smart #1, markası için pek çok ilki beraberinde getiriyor.
Elektrifikasyonla birlikte Mercedes-Daimler içerisindeki rolünün de bambaşka bir noktaya taşınacağına dair mesajların verildiği Smart için beklenen gün geldi. Halihazırdaki ürün gamından tamamen farklı bir noktada konumlanacak bir yelpazenin hazırlıklarını sürdüren marka, çalışmaların ilk meyvesini bugün lanse etti. Geely kaynaklı olarak SEA isimli tamamen yeni bir platform üzerine inşa edilen Smart #1, içerisinde bulunduğu crossover sınıfı gereğiyle de markası için başka bir ilki de beraberinde getiriyor. 4.270 milimetre uzunluk ve 2.750 milimetre aks mesafesi ebatlarına rağmen D segmentine meydan okuyan bir iç yaşam alanıyla dikkat çeken model için marka tarafındaki beklentiler de bir hayli yüksek.
Önümüzdeki süreçte Volvo’nun da XC40’ın altında konumlanacak alt segment modelinde yer vereceği platformdan güç olan Smart #1 için ilk rakamsal veriler de paylaşıldı. Batarya tarafında nikel bazlı 66 kWh kapasiteli bir üniteyle geleceği açıklanan modelin fabrika çıkışında 440 kilometreyi bulan menzil vaadi söz konusu. Araçta 0,29 cd’lik sürtünme katsayısı değeri paylaşan Smart, tasarım sürecinde verimliliğin ön planda tutulduğunu vurguluyor. Standart olarak sunulan 150 kW’a kadar hızlı şarj desteğiyle bu bataryanın yüzde 10 seviyesinden yüzde 80’e 30 dakikadan kısa sürede gelebiliyor olması da günlük kullanım ötesinde hayat kurtaracak gibi görünüyor.