Snap, sosyal medyanın geride kalan platformu Snapchat ile halen çok sayıda kullanıcıya ulaştıklarını duyurdu.
Snapchat, günümüzde çoğu kişinin aktif olduğu bir platform değil. Özellikle Türkiye’de kullanıcı sayısı oldukça düşük seviyede. Ancak platform halen önemli bir isim ve güncel verilere göre aylık tam 750 milyondan fazla aktif kullanıcısı var. Bu aralar uygulamaya her gün tam 375 milyon kişinin girdiğini (Karşılaştırmak adına Facebook’un halen aylık 2,96 milyar, günlük ise 2 milyar aktif kullanıcısı var) belirten firma, Snapchat’in önümüzdeki iki ila üç yıl içinde 1 milyardan fazla kullanıcıya ulaşacağını düşünüyor. Gerçek zamanlı konum paylaşımı sisteminin aylık 300 milyon kullanıcıya ulaştığını belirten Snap, bu rakamlardan genel olarak memnun görünüyor. Çünkü aylık 750 milyon aktif kullanıcı, reklam verenlerin ilgisini fazlasıyla çekiyor, bu da şirket için ciddi bir gelir anlamına geliyor.
Bundan önce “Plus” odaklı bir rakam verilmişti. Geçtiğimiz yıl içerisinde duyurulan ücretli Snapchat Plus aboneliği, en son beklentileri aşarak 1 milyon kullanıcıya ulaşmış olmasıyla gündeme gelmişti. Daha sonra ise ücretli aboneliğin 2 milyon kullanıcıyı geride bıraktığı ortaya çıktı. Bugün ise 3 milyona yaklaşıldığı bildirildi. Kaçıranlar için bu ücretli paket aylık 4 dolarlık bir fiyata sahip. Servisin çok sıkı kullanıcıları için getirilen bu abonelik paketi, şu an ABD, Kanada, İngiltere, Fransa, Almanya, Avustralya, Yeni Zelanda, Birleşik Arap Emirlikleri, Hindistan, Kuveyt, Katar, Umman, Bahreyn, Mısır, İsrail, Danimarka Norveç ve Hollanda merkezli olarak kullanılabiliyor.
Önümüzdeki dönemde başka ülkelere de gelecek “Plus,” kullanıcılara test aşamasında olan çıkmamış bazı yeni özelliklere erken erişim imkânı tanıyor. Bazı deneysel özelliklerin önceden denenmesine de imkân tanıyacak paket, uygulama simgesinin değiştirilmesine izin veriyor, hikayeleri kimin tekrardan izlediğini gösteriyor ve sohbet penceresinin üstüne favori arkadaşların “en iyi arkadaş” olarak sabitlenmesinin önünü aralıyor. İlginç olarak ücretli aboneler reklam görmeye devam ediyor. Firma ana gelirlerinin reklam olmaya devam edeceğini aktarıyor ve ücretsiz bir sosyal medya platformu için bu sürpriz olmuyor.